Големите германски летища печелят едва половината от приходите си от дейности, свързани с авиацията, съобщи германският в. "Ханделсблат".
На територията на летищата се повяват модерни търговски центрове с бутици, обменни бюра и престижни ресторанти. За работното им време важат не толкова строги правила, като тези за магазините в градовете, повече от тях са отворени всеки ден, дори през празничните дни около Коледа.
Сред "дейностите, несвързани с авиацията" на летищата са бутици, ресторанти, помещения под наем, паркоместа и реклама. За период от десет години делът на приходите от "наземни дейности" се е удвоил до 40% и се очаква в средносрочен план да достигне 50%.
Летището в Дюселдорф, например, печели 7,42 евро на пътник. На негова територия има над 60 магазина - от супермаркетите Реве (Rewe) през веригата за облекло Ейч енд Ем (H&M) до бутик на Бос (Boss). Летището предлага собствена клиентска карта, изгодни места за паркиране за паразуване около Коледа, както и празничен календар с всекидневни намаления.
"Съзнателно се обръщаме към хората, които искат да спечелят от работното ни време", посочва говорителка на летището.
Същевременно аерогарите разширяват обхвата на предлаганите услуги - от барове за стриди и шампанско (Амстердам), през предложения за уелнес процедури (Азия) до фризьорски салони. Летището в Мюнхен дори предлага собствена бира.
Някои международни летища успяват да се специализират в определен вид стоки - в Осло предпочитана покупка е безмитният алкохол, в Цюрих - цигари.