Отзивите на клиентите са от жизнено значение за всеки бизнес, но когато става въпрос за хотелиерството, персоналните коментари или оплакванията на отделни гости могат да откроят проблеми, които мениджърите може и да не са забелязали. И обратното, обратната връзка с гостите може да е барометър за онова, в което хотелът е най-успешен, така че мениджърите могат да акцентират точно върху този ресурс, когато промотират хотела.
Всеки хотелиер би искал да открие онази ситуация, в която би получил най-много отзиви от гостите си. Затова наскоро в САЩ SoftwareAdvise проведе проучване сред близо 2000 американци, които често отсядат в различни хотели. Те бяха попитани кога са най-склонни да оставят отзиви, в зависимост от времето, методите и бонусите, които получават.
Най-често хората са склонни да оставят попълнят анкетната форма малко преди или след напускането си, е очакваният извод от анкетата. Някои предпочитат да отговорят на въпросите на хотела, докато чакат сметката си, други в този момент бързат и биха искали да попълнят формата няколко дни след това, като и двата отговора събират по 35%. 17% от гостите отговарят, че биха отложили този ангажимент седмица или две след напускането на хотела, а 13% посочват, че не биха го направили при никакви обстоятелства.
Въпреки тези отговори според Ланш Фишер, директор маркетинг в Avius Insight – компания, която се занимава с маркетингови проучвания, колкото по-отдалечена е анкетата от времето на пребиваването в хотела, толкова по-малка е вероятността гостите да я попълнят. Качеството и достоверността на отговорите също намаляват с времето, защото гостите забравят съществените детайли, които биха подпомогнали мениджърите да решат проблемите . Затова той съветва хотелиерите да не отлагат анкетите и да помолят гостите да попълнят картите при заминаването им от хотела.
Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts