Китай призна 45 наименования на френски вина от региона Бордо. Това според представители на сектора се очаква да позволи по-успешно противодействие на повсеместно присъстващите фалшификати на жизненоважния китайски пазар, предаде Франс прес.
Година след като призна географското наименование на лозята Бордо (Bordeaux), Пекин официално призна и свързаните с нея наименования на вина, сред които престижната Сент-Емилион (Saint-Emilion).
Френското вино бордо е най-известното вино в Китай, но то страда от собствената си известност: посредствени вина, представяни за автентични марки чрез измислени етикети са масово явление на пазара в страната, а потребителите често не подозират това.
Китай е най-големият пазар за червените вина с марка бордо, където се изнася една четвърт от продукцията - около 500 000 хектолитра годишно при оборот от близо 300 милиона евро, по данни на професионалната организация на производителите на вината бордо (CIVB).
След спад през 2014 година износът на червени вина бордо за Китай се увеличи с 34% като обем през миналата година, по данни на френското министерство на земеделието.
В края на 2009 година Китай призна наименованието коняк, а после и шампанското.
В същото време никакъв напредък не се очертава по отношение на китайските мита върху европейските вина, възлизащи на 14%, към които се прибавят няколко местни потребителски такси. За сметка на това чилийските конкуренти са освободени от тези такси, а скоро ще бъдат последвани от австралийците.