19 Апр. 2019

Вие сте тук

Италиански пицарии в сблъсък с Макдоналдс заради реклама

14.04.2015

Италианските пицарии се сблъскват с Макдоналдс (McDonald's) заради реклама, представяща италианче, което предпочита менюто на американската верига за бързо хранене "Хели миил" (Happe Meal) пред пицата, съобщи Си Ен Би Си.


Асоциацията на истинската неаполитанска пица (Associazione Verace Pizza Napoletana - AVPN) е заплашила да съди Макдоналдс, тъй като според нея рекламното клипче е "нечестна атака срещу един от символите на Средиземноморската диета".


Рекламата на италиански представя семейство в пицария. Докато родителите се колебаят какво да поръчат, сервитьорът пита детето каква пица би искало, а то отвръща "Хепи миил" и семейството се озовава в ресторант на веригата за бързо хранене.
"Децата не се колебаят. "Хепи миил", все още за 4 евро", се посочва в края на рекламата.


Според асоциацията Макдоналдс не само "дискредитира" италианската пица, а и внушава, че децата не обичат пица, рекламира нездравословно хранене и насочва рекламни послания към деца.


Рекламата се появи за първи път в Ютюб (YouTube) на 9 февруари, след това вървя по италианските телевизии за около месец. Говорител на Макдоналдс уточни пред Си Ен Би Си, че кампанията е приключила в неделя, както е било планирано.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed