Бутиков хляб с жива закваска, моркови и семена е сред победителите в конкурса „Изборът на потребителя“, който се проведе в рамките на мегафорума за селско стопанство, храни, вино и туризъм в Международен панаир Пловдив. Хлябът е по рецепта на най-новата фурна в Пловдив - „Дон Батон“.
Фаворити на потребителите станаха деликатесният салам на месокомбинат „Асеновград“ и врат „Тракия“ на „Елко мес“, представени на изложението за хранителна индустрия „Фудтех“.
Стотици посетители опитаха млечните продукти от родни мандри, участници в кампанията на БНТ 2 “Купувам българско”. Тя се радва на изключителен интерес на изложенията за храни и селско стопанство в Пловдив, заявиха от телевизията.
Българските продукти спечелиха престижните награди в конкурса „Изборът на потребителя“ в силна конкуренция с италиански специалитети и напитки от изложбата „Вкусовете на Италия“. Сок от червени портокали от района на вулкана Етна, сладък пастет от шам фастък от Бронте, сицилиански каноли, сирене с шам фастък, черни маслини и зехтин, червено вино „Неро д' Авола“ и кафе арабика също бяха отличени в надпреварата.
В кулинарни демонстрации и дегустации посетителите опитаха автентични български продукти, участващи в Работилници „Сготви си здраве“. Колбаси и деликатеси без вредни добавки и соя представя "Жика". Фермерско козе сирене и кашкавал са изненадата на щанда на малката семейна ферма „Халалица”. Традиционни технологии популяризира Сдружение „Кулинарен историк” с лютеници и сладка по автентични селски рецепти, приготвени в истински съдове от старо време. На щанда „Сготви си здраве” има още: малиново вино «Тръстена», биосертифицирани билки и чай от биоферма „Павлови“, сокове и оцет от биоябълките на ферма „Био Дио”.
Вкусната палитра от храни се допълва от изисканите вина и спиртни напитки, представени в Града на виното, който се прави за първи път в рамките на изложбата „Винария“.