19 Март 2024

Вие сте тук

Бизнес пътуванията: организирани vs самостоятелни

02.08.2012

Повечето бизнес туристи смятат, че могат по-добре от травел мениджъра да се справят с организирането на пътуването си – да си намерят най-евтиния и удобен полет, да си осигурят подходящ хотел и да наемат автомобил. Дали са прави?

 

Напълно възможно, отговарят експертите от Международната асоциация за бизнес туризъм (Global Business Travel Association, GBTA). Средната цена на „неуправляемото“ пътуване (unmanaged), организирано от служител на компанията, е с една трета по-ниска, отколкото цената на командировките, организирани от травел мениджър, показва проучване. Нещо повече, пътуванията, които са организирани от специални отдели в компанията, са с около 15% по-дълги (средно 3,9 дни), отколкото онези, които служителят сам си е резервирал (3,4 дни).

 

82% от бизнес туристите, които сами са си резервирали пътуванията през последните 12 месеца, са били много доволни от командировките си. Сред онези, които са разчитали на травел мениджъри, доволните са 70%.

 

Индексът, показващ доколко успешни са били бизнес-пътуванията (Business Travel Success Index), е по-висок при самостоятелно организираните, защото по време на командировката те са били настанени по-добре, което им е дало възможност да се концентрират върху работните си задачи.

 

Според експертите сред ръководителите на компаниите е дълбоко вкоренено погрешното мнение, че мениджмътът е най-ефективен, когато на подчинените ясно се каже какво и как да правят. Точно обратното са доказали в Google. Компанията е стартирала нова травел-политика, в съответствие с която служителите й могат да харчат за делови пътувания неограничени суми. Въпреки скептицизма на експертите относно успеха на подобна политика мярката проработила: харесват я както самите служители, така и ръководителите на компанията. Последните установили, че разходите за пътувания рязко са намалели.

 

В същото време именно бизнес-пътуванията, организирани от туроператори или специални отдели в компаниите, се считат за по-безопасни, припомнят от GBTA. Около 90% от инцидентите се случват заради това, че никой в компанията не знае къде се намира в момента служителят, който самостоятелно си е организирал пътуването.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed