Новата програма стартира през 2014 г.
Абу Даби ще е първата държава в света, която ще отчита коментарите за хотелите в социалните медии при официалната им категоризация, съобщи HNN.
Новият план ще стартира през първото тримесечие на 2014 г. Правителственият орган за туризъм и култура в емирството ще следи социалните медийни рейтинги на хотелите и ще държи техните оператори отговорни за лошите отзиви и отрицателната обратна връзка, като си запазва правото да ги лишава от звезди. Онези, които трайно получават само отлични ревюта, ще бъдат отличени като 5+.
Според Омар ал Бишр, ръководител на отдела за лицензиране на хотелите в организацията, с въвеждането на новия критерий в началото на следващата година Абу Даби ще изпревари страни като Германия и Швейцария, които също инкорпорират този критерий в категоризирането на хотелите. Ще сме първата държава, използваща онлайн отзивите при определянето на звездите на хотелите, подчертава той.
От 2011 г. , Германската хотелиерска и ресторантьорска асоциация вече има опит в използването на оценките на потребителите и преглед ана констатациите от мониторинга в платформата TrustYou.com при категоризирането на хотелите на своите 240 000 членове. Подобна стъпка е предприело и швейцарското сдружение на хотелиерите Hotelleriesuisse.
За пръв път обаче ще се използва не една, а няколко платформи, което ще придаде повече достоверност на използвания критерий.
" Ние вярваме, че оценките в социалните медии дават ясна индикация за това какъв е бил престоят на туристите в хотела", каза Ал Бишр . " В същото време ние откриваме, че туристическата индустрия е все още не е прегърнала идеята субективните мнения гостите да диктуват мястото им на пазара.“ Затова първоначално програмата ще започне със сравняване на присъдените звезди на хотелите с отзивите за тях в социалните медии.
"Това, което ние ще правим, е да следи рейтингите от широк кръг от платформи, събрани в една таблица, така че да оценим , че средният онлайн рейтинг на конкретен хотел не пада под минимално изискуемия за съответната категория," каза Ал Bishr. Ако това се случи, ще бъдат изпращани тайни клиенти, които ще извършат одит на съответния хотел. В случай, че негативната оценка се потвърди, от хотелиера ще бъде поискано да представи план за подобрение, и ако той не бъде изпълнен, могат да бъдат отнети една или две звезди.
Платформата ще отчита рейтингите на няколко десетки уебсайтове , включително TripAdvisor , Booking.com , Hotels.com и Expedia.
Според Воутер Хенсенс, консултант в хотелиерската индустрия , който е специализирал в областта на социалните медии, в днешно време се вижда все по-голяма необходимост от еволюиране на системите за категоризация. Те трябва да се развият, за да включат и социалните медии, смята той. Системите за категоризиране на хотелите трябва да бъдат ефективни и да са съобразени с очакванията на туристите, така че въздействието на социалните медии не може да бъде пренебрегнато, казва той.
Мнението му вече се споделя и от някои хотелиери. Emirates Palace Kempinski в Абу Даби, например, вече публикува отзиви на гостите на собствения си сайт, допускайки риска от поява на негативни мнения. Според Рето Уитер, президент и главен изпълнителен директор на Kempinski Hotels, за това се изисква смелост. В крайна сметка, защо да рискувате да публикувате лоши отзиви на собствения си сайт, който емаркетингов инструмент, пита той. Въпреки това хотелиерите осъзнаха, че това е ефективен и ценен източник на обратна връзка , който им дава възможност да разберат по-добре собствения си бизнес. И което е по-важно - как да подобрят собствения си продукт и предлагането на услуги, допълва той.