Младежите оставят най-оскъдни бакшиши в сравнение с по-възрастните клиенти. Това показва проучване сред американците, организирано по поръчка на компанията Michelin, прочута със своите пътеводители и рейтинги.
Младото поколение дава по-малко бакшиши не само защото има по-ниски приходи, но и защото не ги смятат за необходими. Жените са по-малко склонни да проявят щедрост в сравнение с мъжете, са изводите от проучването.
Според 70% от анкетираните размерът на бакшиша, който оставят, варира между 15 и 25% от размера на сметката. Само един от десет клиента оставя по-висок бакшишот 20%. Един на всеки сто пък признава, че никога не оставя и стотинка бакшиш.
Близо една трета от хората на възраст межу 18 и 34 години оставят на сервитьорите под 15% от сметката. Само 16% от клиентите над 35 години си признават същото, съобщи restaurantnews.com.
Според проучването традицията е основна причина да се оставя бакшиш. Само 30% от участниците в него смятат, че бакшишът е своеобразна благодарност за добрия сервиз.
12% от анкетираните заявяват, че са готови да оставят до 50% от сметката, ако сметнат, че обслужването действително е безупречно. Сред мъжете има два пъти по-щедри гости, отколкото сред жените.
Потвърждава се предположението, че бакшишът се влияе значително от външните данни на персонала. Например, стройните Ссервитьорки, които са щедро надарени от природата, получават по-висок бакшиш, отколкото техни колежки със свръхтегло.
Едва един от десет гости смята, че може да контролира качеството на обслужването чрез бакшиша. 15% оставят бакшиш само защото смятат, че така могат да демонстрират превъзодството и социалния си статус.