13 дестинации могат да кандидатстват за проекта
Близо 70 хил. евро са предвидени за популяризиране на дестинациите ЕДЕН в България. Министерството на туризма спечели европейско финансиране за реализацията второто издание проекта. EDEN e акроним наEuropean Destinations of Excellence (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, коятопопуляризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. Проектът се финансира по програма COSME* 2014 - 2020 г. на Европейската комисия и ще продължи 18 месеца. Общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали България е сред страните в Европа,на които Европейската комисия предоставя възможност да реализира проект за популяризиране на ЕДЕН дестинациите.
Държавата ни печели конкурса за финансиране, заедно със страни като Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.
Целта е дасе доразвие проект на същата тема, реализиран през 2011 – 2012 г. Идеята е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са.
Ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни) ще бъдат привлечени да съдействат за по-широкообхватно промотиране на българските ЕДЕН дестинации. Планира се заснемането на тематични видеоматериали за ЕДЕН дестинациите и изработванена печатни материали, пощенски картичкии др. Част от проекта ще бъде и фейсбук игра, в рамките на която деца от цялата страна ще могат да участват с рисунки, а творбите на победителите ще бъдат поставени на картички и магнити, които допълнително ще популяризират дестинациите.
Сред другите дейности по проекта е използването на онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, сред които изработването на регулярен онлайн бюлетин, интегриране на информация за българските ЕДЕН дестинации в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма и др. Ще бъдат проведени и две работни срещи на мрежата от български ЕДЕН дестинации. Екипът за изпълнение ще организира и проведе опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури, избрани посредством проекта, и ще представи инициативата на избрани чуждестранни и национални туристически изложения и борси.