21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Близо 1 млн. германци са посетили България през 2014 г.

06.03.2015


Близо 1 млн. Германски туристи са посетили България през 2014 г, като повече от 700 хил. от тях са посетили страната ни с цел туризъм. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на пресконференция в рамките на едно от най-големите международни туристически изложения в света – ITB, което се провежда в Берлин. В събитието участие взеха и заместник-министърът на туризма Надя Маринова и посланикът на България във Федерална република Германия Ради Найденов.

 

За немските туристи България е добре позната, като те свързват страната ни предимно с лятото и слънчевия й образ. Затова Министерството на туризма работи за представяне и на другите възможности за туризъм с основен акцент върху културно-историческия, съобщи министър Ангелкова. Реализирана бе и мащабна рекламна кампания на немския пазар, включваща 39 туристически уебсайта, 9 тв канала с 406 излъчвания (сред които RTL 2, SKY, TELE 5, Sport 1 и др.), 36 рекламни съоръжения в метрото на Берлин и 11 печатни издания (сред които Reise & Preise; Freizeit Spass; и др „През януари 2015 г. е регистриран ръст от близо 45% на посещенията на немски граждани в България спрямо същия период на предходната година, което показва, че германците започват да откриват възможностите за туризъм в България и извън летния сезон“, подчерта Николина Ангелкова. 

 

По инициатива на министър Ангелкова в рамките на ITB бе проведена среща и с представители на „Томас Кук“ - Карл Шатмайер, изпълнителен директор;  Андре Мюлман, търговски директор, както и Алекс Вреде, главен мениджър за договорите за България, и Христо Гълбачев, официален оторизиран агент за България. Обсъдени бяха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството и привличането на повече туристи в България чрез развитата мрежа на „Томас Кук“. Туроператорът покрива цяла Европа заедно с Великобритания, където попадат и повечето от целевите пазари на България. Според представителите на „Томас Кук“ сред най-важните предпоставки за увеличението на туристическия поток е качеството на туристическия продукт. „Работим за създаването на фонд или друг финансов механизъм, чрез който можем част от постъпленията от туризъм да инвестираме целево за подобряване на инфраструктурата и туристическите атракции“, каза министър Ангелкова. По думите й ще се търсят различни варианти за повишаване на квалификацията на заетите в сектор туризъм – както в университетите, така и чрез допълнителни курсове. Министър Ангелкова покани представителите на „Томас Кук“ да участват в б2б форума, който Министерството на туризма организира през пролетта на тази година в София.

 

Министър Николина Ангелкова разговаря и с акаунт мениджъра на ВВС за Централна и Югоизточна Европа Даниел Моравански за предстоящото подписване на договора с медията. „Радвам се, че преговорите между нас са на финала и в най-кратки срокове ще можем да стартираме рекламата на България по BBC”, каза българският министър. Двете страни се обединиха около мнението, че за много кратък период от време е ускорена работата и трябва да бъдат изяснени само някои формалности, преди да бъде подписан договорът.  

 

Министър Ангелкова участва и в петата среща на министрите от държавите членки в програмата „Пътят на коприната“ към Световната организация по туризъм. В рамките на форума българският министър проведе среща и с Дарко Лоренчин, министър на туризма на Република Хърватия, и Абдулазиз Камилов, министър на външните работи на Узбекистан. На срещата тримата обсъдиха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството в сферата на туризма и предприемането на координирани действия за повишаване на туристическия обмен.

 

По време на срещата „Европа – обща туристическа дестинация“, организирана от Европейската  комисия и Европейската туристическа комисия, министър Николина Ангелкова бе поканена за лектор. Българският министър проведе и индивидуална среща с Педро Ортун, генерален директор на генерална дирекция „Предприятия и промишленост“ на ЕК, на която обсъдиха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството на ниво ЕС в сферата на туризма и възможностите за инвестиции в сектора.

  

Министър Ангелкова се срещна и с главния секретар на германското дружество за техническо сътрудничество (GIZ) – Ханс Йоахим Фюхтел. Двамата обсъдиха възможностите за продължаване на сътрудничеството и за обмен на опит в сферата на маркетинга при създаването на районни центрове  във всеки от туристическите райони на България. Концепцията за разделянето на страната на 9 туристически района

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed