27 Ноем. 2024

Вие сте тук

С български туристи ще компенсираме спада от Русия и Украйна

26.01.2015
каменни гъби, stone-mushrooms, Rhodopes moutains

Каменните гъби, крепостта Неутзикон и Драгоманското блато са сред петдесетте малко известни български туристически обекта, които ще се рекламират в рамките на комуникационнакампания на Министерството на туризма. Тя бе представена пред журналисти днес от министър Николина Ангелкова. Целта е да се насърчи българския туризъм, да се открият обекти, които са на една ръка разстояние, но досега са оставали незабелязани, посочи Ангелкова.

 

Надеждата е, че вътрешният туризъм ще компенсира спада на руски и украински туристи. По данни на министерството той е към 4%, но според туроператорите е в пъти повече.

 

Рекламата на обектите за вътрешен туризъм ще сефинансира от Оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на проекта е 1,9 млн. Проектът  стартира през октомври 2014 г. и трябва да бъде завършен до 10 месеца.

 

Предвижда се да бъдат заснети 50 рекламни клипа, които ще се излъчват по три национални телевизии. Специално предаване и статии в печатни издания ще допълват рекламата.

 

Според социологически проучвания 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат информация къде и как да организират свободното си време, каза още Николина Ангелкова.

 

„Когато поех управлението на министерството, получих в наследство подписан договор с уговорени параметри за неговото изпълнение. Единственото, което можехме да направим, бе да активизираме работата и да съкратим всички срокове, за да усвоим ефективно европейското финансиране“, обясни тя. Очаква се кампанията да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната. Това може да допринесе и за компенсиране на спада на чуждестранни туристи от някои от традиционните ни пазари.

 

„Отношението на българите към България като място за туризъм е положително – общо 83% са на това мнение. Проблемът е, че делът на хората, които се интересуват активно от почивка в България, е едва 16%“, каза Николина Ангелкова. По думите й близо 78% от анкетираните казват, че в близкото минало нищо не е провокирало интереса им към страната ни като туристическа дестинация, нито са виждали реклама за това.

 

 2,6 млн. българи са почивали в България през последните 11 месеца на 2014 г., показват данните на НСИ.  Ръстът е с близо 5% спрямо януари-ноември 2013 г. За същия период на 2014 г. обаче българите, които са почивали или били на екскурзия в чужбина, са близо 1,1 млн. души или около 27%  повече в сравнение със същия период на 2013 г. „Като цяло българите планират сами почивката си в България, докато в чужбина най-често пътуват организирано“, допълни министърът на туризма. По тази причина кампанията има за цел да повиши интереса към целогодишни дестинации в България, които са подходящи за еднодневни или уикенд почивки.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed