Каменните гъби, крепостта Неутзикон и Драгоманското блато са сред петдесетте малко известни български туристически обекта, които ще се рекламират в рамките на комуникационнакампания на Министерството на туризма. Тя бе представена пред журналисти днес от министър Николина Ангелкова. Целта е да се насърчи българския туризъм, да се открият обекти, които са на една ръка разстояние, но досега са оставали незабелязани, посочи Ангелкова.
Надеждата е, че вътрешният туризъм ще компенсира спада на руски и украински туристи. По данни на министерството той е към 4%, но според туроператорите е в пъти повече.
Рекламата на обектите за вътрешен туризъм ще сефинансира от Оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на проекта е 1,9 млн. Проектът стартира през октомври 2014 г. и трябва да бъде завършен до 10 месеца.
Предвижда се да бъдат заснети 50 рекламни клипа, които ще се излъчват по три национални телевизии. Специално предаване и статии в печатни издания ще допълват рекламата.
Според социологически проучвания 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат информация къде и как да организират свободното си време, каза още Николина Ангелкова.
„Когато поех управлението на министерството, получих в наследство подписан договор с уговорени параметри за неговото изпълнение. Единственото, което можехме да направим, бе да активизираме работата и да съкратим всички срокове, за да усвоим ефективно европейското финансиране“, обясни тя. Очаква се кампанията да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната. Това може да допринесе и за компенсиране на спада на чуждестранни туристи от някои от традиционните ни пазари.
„Отношението на българите към България като място за туризъм е положително – общо 83% са на това мнение. Проблемът е, че делът на хората, които се интересуват активно от почивка в България, е едва 16%“, каза Николина Ангелкова. По думите й близо 78% от анкетираните казват, че в близкото минало нищо не е провокирало интереса им към страната ни като туристическа дестинация, нито са виждали реклама за това.
2,6 млн. българи са почивали в България през последните 11 месеца на 2014 г., показват данните на НСИ. Ръстът е с близо 5% спрямо януари-ноември 2013 г. За същия период на 2014 г. обаче българите, които са почивали или били на екскурзия в чужбина, са близо 1,1 млн. души или около 27% повече в сравнение със същия период на 2013 г. „Като цяло българите планират сами почивката си в България, докато в чужбина най-често пътуват организирано“, допълни министърът на туризма. По тази причина кампанията има за цел да повиши интереса към целогодишни дестинации в България, които са подходящи за еднодневни или уикенд почивки.