Бизнесът поиска анализ на конкурентните туристически предимства на България
Българските консулства в Турция ще издават двукратни и многократни тримесечни визи за турски граждани, които искат да посетят българските курорти. Това съобщи министър Николина Ангелкова на поредната си среща с бранша, цитирана от пресцентъра на Министерството на туризма.
Мярката, която ще важи до края на зимния сезон, е договорена след проведени по инициатива на министър Ангелкова разговори с МВР и МВнР за предприемане на стъпки за облекчаване на процедурите по издаване на визи със съседни на България страни с цел насърчаване на туристическите пътувания от Турция към България през зимния сезон, уточниха от министерството.
По предварителни данни се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%, а най-много туристи от съседните ни страни да дойдат от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (ръст от 5%), от Република Македония и Румъния.
Целта на срещата бе да обсъди предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България като туристическа дестинация през следващата година. На нея бяха представени основните дейности, които ще реализират тези намерения – водещите борси и изложения, в които България ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина, допълнителни активности, които ще бъдат организирани в рамките на съпътстващи събития – като българската изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия.
От своя страна бизнесът поиска да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позволи ясна и адекватна рекламна стратегия на страната ни, каквато в момента липсва. Браншът поиска и прозрачност на разходваните средства за реклама на страната ни и отчет на ефективността на бъдещите дейности. Ангелкова покани представителите на бранша до средата на следващата седмицата да дадат конкретни предложения за допълнение на обсъжданите маркетингови дейности, за да може след това проектът за национална реклама на България за 2015 г. да бъде представен на Национален съвет по туризъм.
Министър Ангелкова увери още представителите на туристическия сектор, че ще продължи да работи с тях в тясно сътрудничество, и предложи на бизнеса да излъчи представители, с които да се започне и активна работа по подготовка на предстоящите промени в нормативните документи, както и обсъждане на други теми, свързани с разрешаването на актуални въпроси в отрасъла.