С една пета е нараснал броят на нощувките в Пловдив и региона, показват данни за първите шест месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година. Съгласно статистиката на НСИ, ръстът на български туристи е 7%, а на чужди - 43%, съобщиха от общината.
По данни на ОП Туризъм приходите от туристически данък са се увеличили с 25 % спрямо 2013 г. Ръстът на реализирани посещения в туристическите обекти за периода януари-юни 2014 спрямо същия период през 2013 г. е 11 %. Увеличаването на приходите от нощувки е общо 33% - като делът на българските туристи е нараснал с 24% , а на чуждестранните туристи с приблизително 44%, спрямо първите шест месеца на 2013г. Реализираните посещения в туристическите информационни центрове за периода януари – юни 2014 г. спрямо 2013 г. отбелязват 30% ръст за чужденци, а на посещенията от българите 56%.
„Очакваме през следващите периоди този процент значително да се повишава и заради новите уникални за България туристически забележителности, които скоро открихме, като Раннохристиянската базилика и реконструкцията на Римския стадион с 3D представянето на обектa“ коментираха от Община Пловдив.
В статистическите данни за м. май 2014г., мястото на Пловдив в класацията на българските градове, е след София, Несебър и Варна по отношение на Реализирани нощувки и Приходи от нощувки. Така минава напред в класацията с 2 пункта, изпреварвайки Банско и Смолян. Най голям брой нощувки от чужденци по страни за месец май 2014г., по държави са от Турция, САЩ, Италия и Германия.
Отчита се, че постигнатите резултати се дължат на успешното сътрудничеството на Община Пловдив с хотелиери, ресторантьори и браншовите организации. Това е една от основните цели, в съвместната работа на Общината с туристическия бизнес. Съществен принос за тези данни има и успешната работа по проекти като Международната среща на туроператорите.
Други инициативи и проекти свързани с туризма в град Пловдив, които рефлектират в тези ръстове са проекта „Капана” , който го превръща квартал на творческите индустрии с много атракции и успешното преминаване на втори кръг на кандидатурата на Пловдив за “Европейска столица на културата 2019”.
Рекламно участие на Пловдив в печатни, телевизионни и електронни чуждестранни медии от световна величина като BBC, National Geographic и др и включването на Пловдив в мобилното приложение Pocket Guide с 25 обекта са други проекти в областта на културата, по които се работи допълнително и подпомагат поставянето на Пловдив на картата на културния и събитийния туризъм . Ремонтът на централната пешеходна зона, която ще бъде не само най-голямата в България, но и най-благоустроената централна пешеходна улица и участието на града в едни от най-значимите международни туристически изложения в България и чужбина са инициативи, които също допринасят за постигнатите високи резултати.