Представителите на туристическия бизнес очакват незабавно решение на правителството, с което да бъдат получени 2,250 млн. лева от общо 10 млн. лева за национална туристическа реклама. Това стана известно на пресконференция на заместник-министъра с ресор туризъм Бранимир Ботев.
Общата целева сума за национален туристически маркетинг от държавния бюджет и оперативните програми е на стойност 28 млн. лева за тази година. Ботев отбеляза, че бюджетът на Кипър за национална туристическа реклама за миналата година е бил 32 млн. евро.
Според туристическия бизнеса бюджетът, необходим за нормално управление на туризма, е 60 млн. Лева. Представителите на бранша припомниха, че евро евро, вложено в национална реклама, връща приблизително 200 евро в националната икономика.
Браншовите организации искат също бързо приемане на Закона за туризма, който чака финалното си гласуване на второ четене в пленарна зала. Явно обаче, че той ще остане за следващия парламент.