25 Ноем. 2024

Вие сте тук

4,1% ръст в туризма през първото тримесечие

13.06.2014

Стратегията за устойчиво развитие на сектора залага на диверсификацията на продуктите и услугите

 

Ръст от 4.1 на сто  e регистриран през  първото тримесечие на 2014 г. в туризма, имаме обобщен в сектора, а само за април НСИ отчита над 20,8% повече  хотелски нощувки  в България. Това заяви заместник-министърът на икономиката с ресор туризъм Бранимир Ботев по телевизия news7. Той посочи, че през първите четири месеца на 2014 г. ръстът на украинските туристи в България например е бил 14% спрямо същия период на 2013 г. по данни на НСИ.

 

Българският туризъм като цяло е във възходящ тренд и е важно тази скорост да се увеличи, като паралелно се разнообразяват предлаганите услуги и продукти, стана ясно от думите на Ботев.  За максимално доброто представяне на огромния потенциал на страната ни  в туризма са нужни комплексни усилия от администрацията и бизнеса, смята той.

 

„Средствата за реклама от бюджета са ясни, бяха обсъдени и приети на оперативно заседание на Министерския съвет и се очаква общият размер на сумите за промотиране на страната ни да превишава в пъти миналогодишните. МИЕ е направило всичко необходимо средствата най-сетне да бъдат предоставени от правителството и имаме положително становище от Министерството на финансите. Важно е как с тях да привлечем допълнителни продукти покрай основните, за които туристите идват. Така те ще могат да съчетаят почивката си на море или планина с посещения в културни и исторически обекти, да опознаят фолклора, кухнята, автентичния бит на българите“, каза още Ботев.

 

Той подчерта, че от години един от най-болезнените въпроси е как всичките 43 хил. регистрирани артефакти у нас да се превърнат в реални туристически  атракции. Зам.-министър Ботев бе категоричен, че са необходими бързи промени в законодателството, за да се реши съдбата им, защото „хем са публични, хем няма кой конкретно да ги поддържа и експонира“. Тоест въпросът за това кой е стопанинът, кой ще се грижи за конкретния артефакт и ще го управлява като туристическа атракция стои нерешен. Дали ще правим единен регистър и ще разпределим отговорността, дали ще ги концесионираме, трябва да се реши максимално бързо, каза зам.-министърът. Така регистрираните артефакти у нас ще могат да акумулират допълнителен туристически продукт и да позиционират България на по-високо международно ниво като дестинация. Платежоспособните туристи, към които се стремим, търсят няколко туристически продукта извън основния. Стационарната почивка на море или ски вече е коренно променена. Туристът търси няколко комбинирани продукта – водещ и няколко съпътстващи. Културно-историческият туризъм например има преимуществото да е основен, но и съпътстващ, който повишава цената на продукта“, допълни Ботев.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed