При избора на хотел деловите туристи все по-често се ръководят от онлайн отзивите за хотелите в социалните мрежи, вместо да разчитат на традиционната звездна категоризация. Това твърди основателят и генерален директор на компанията ReviewPro Роналд Фридлaндер.
Според него, въпреки недостатъците си, звездната категоризация в продължение на десетилетия беше единствена гаранция за качеството на хотелите. С разпространението на интернет и социалните мрежи обаче ситуацията коренно се е променила: всеки собственик на хотел знае как отзивите за хотела се отразяват върху приходите, казва Фридлaндер.
Днес изборът на повечето бизнес туристи се влияе от следните условия и параметри:
— местоположение (дестинация/място/площ),
— цел на пътуването (делова или почивка),
— определени критерии (безплатен Wi-Fi, храна на бюфет, паркиране и т.н),
— най-добро съотношение цена/качество,
— онлайн-ревюта/репутация на хотела (като цяло и по отпределени критерии).
«С какво се обяснява популярността на такива сайтове, като Booking.com, TripAdvisor, Kayak, Trivago и Skyscanner? С това, че те събират цялата информация на едно място и позволяват на клиентите бързо и удобно да намират най-добрите хотели в съответствие с предпочитанията си“, обобщава експертът.