Много посетители проявиха интерес към българския щанд още в първия ден от Международното туристическо изложение ITB Берлин, съобщи пресцентърът на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ), което е организатор на участието на България. Заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев откри националния щанд и поздрави 46-те туристически компании и организации, които участват в тазгодишното издание на борсата.
ITB Берлин е водеща B2B-платформа за световната туристическа индустрия, в която тази година се включиха над 11 000 изложители, 113 00 професионалисти от 188 страни.
България се представя за 47-и път с щанд на площ от 423 кв. метра. В специално обособена зона от него професионален сомелиер демонстрира български вина и води дегустация. Заместник-министър Ботев проведе делови срещи с водещи туроператори, туристически агенции, както и с представители на туристически и регионални структури. „Професионалната организация на българския щанд, атрактивната конструкция, комуникационните ареали предоставят добри възможности на множеството посетители и представителите на общините и туристическите фирми в България,“ коментира Веселин Горнишки, СТИВ на България в Берлин. „Чуждестранните гости проявиха засилен интерес към българските продукти, което стимулира обсъждането и договарянето на нови партньорства“, допълни той.
По време на изложението зам.-министър Ботев бе поздравен лично от турския министър по евровъпросите Мевлют Чавушоглу и други високопоставени лица, които изразиха възхищението си от организацията на българския щанд. Щандът на южната ни съседка се намира в непосредствена близост до българския.
Бранимир Ботев участва и в 4-ата Среща на министрите на страните по програмата „Пътят на коприната“, организирана от Световната организация по туризъм към ООН в рамките на изложението ITB Берлин. Събитието събра министрите на туризма и други високопоставени лица на дискусия относно стратегиите за облекчаване на визовия режим в периода 2014–2015 г.
В рамките на форума МИЕ присъства и в инициатива „Науката и образованието – мотори за просперитета на Дунавското пространство“, организирана от Посолството на Словакия и Представителството на Федерална провинция Баден-Вюртемберг. България заедно със страни от Дунавския регион - Германия, Австрия, Словакия, Унгария, Румъния, Молдова, представят красотата, историята, културата и забележителностите по поречието на втората по големина река в Европа. Организирани бяха посещения на журналисти и професионална публика директно на българския щанд, на които бяха показани традиционни наши вина. В миналогодишното издание на туристическата борса в Берлин бе реализирана за първи път специална съвместна инициатива за промотиране на регионите по поречието на река Дунав под наименованието „Дунавското пространство и туризъм“.