България получи най-високото отличие за най-добър щанд на международното туристическо изложение EMITT (East Mediterranean International Travel & Tourism Exhibition) 2014 в Истанбул, съобщи пресцентърът на МИЕ. Наградата е определена в изключителна конкуренция с националните щандове на 71 страни и още 150 провинции и региони.
Активното присъствие и новият подход, които Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) наложи при организирането на щандове и представянето на страната ни в чужбина, вече дава своите резултати, коментира зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев. Той подчерта, че правителството отделя изключително внимание на туризма и го подкрепя като индустрия, която осигурява 13.6 на сто от брутния вътрешен продукт на страната. За първи път в последните години туризмът е обявен като самостоятелна политика и има обособен бюджет, който е в пъти по-голям от досегашния, а първите резултати са промененият подход за визията и присъствието ни в световните форуми по туризъм, каза Ботев.
Той припомни, че България не се беше представяла на международното изложение във Виена „Фериен месе“ от 2010 г. - най-голямото за Централна и Източна Европа. Щандът ни тази година предизвика там голям успех и бе сред най-посещаваните. На международното изложение WTM в Лондон – най-голямото за туризъм в Европа, българският щанд получи също високи оценки, беше с по-голяма квадратура и с нова визия в сравнение с предишни участия. Това бе отразено от световни медии като CNN, BBC, Евроспорт и Евронюз, които посетиха щанда ни, направиха интервюта, а лицето на CNN Ричард Куест прояви специален интерес към България. Щандът ни в Мадрид по време на изложението „Фитур“ също беше по-голям и по-представителен от досегашните ни участия и това бе отбелязано от испанските журналисти, като националната телевизия TV 2 излъчи подробен репортаж за България в най-гледаното си време на вечерните новини.
В Истанбул страната ни участва за първи път с два щанда, организирани от МИЕ, като особено впечатление за домакините бе представянето на българските зимни курорти. Бе показан и професионалният филм на турски език за българските планини и ски зони. По думите на зам.-министъра се очертава устойчива тенденция туризмът да се превръща и в привлекателно инвестиционно поле. До момента имаме заявени редица инвестиционни намерения със сериозно финансово изражение, което показва, че България става сигурна и привлекателна дестинация за инвеститорите. В тази връзка получаваме и покани от редица страни за представяне на възможности и райони, в които могат да реализират инвестиционните проекти в сектора, като акцентът е главно върху планински, балнео- и СПА туризъм, обобщи зам.-министър Ботев.