и защо българските хотелиери, туроператори, турагенти и
дестинации трябва непременно да я ползват
Лина Анастасова
Туризмът и хотелиерството - двата основни стълба на индустрията за гостоприемство, са сфери на бизнес дейности, в които се продават представи, мечти, фантазии, защото решението за покупка се взема в голяма степен на основа на проучване на визуален материал - снимки, видеоклипове и др. По тази причина визуалното представяне на продукта в тези браншове е от изключителна важност.
През последните две години хотелиерските и посредническите фирми - туроператори и турагенти започнаха все по-активно и ефективно да използват възможностите на интернет за онлайн реклама и изграждане на имидж, включително и чрез по-известните социални мрежи - Facebook, YouTube, Twitter, Google+, но има една мрежа, която все още не е станала популярен маркетингов инструмент за тази индустрия. Това е Pinterest, която е сравнително нова мрежа, макар, че Бета-версията й бе лансирана още през 2010 година. Възходът й се случи през 2011 година, когато тя беше включена в класацията Топ 50 на най-добрите уебсайтове на списание “Time”. В края на 2012 година сайтът получи още повече внимание, когато влезе в Топ 10 на социалните мрежи и заслужи репутацията на мрежа, която осигурява чрез рефериране повече трафик към сайтове на ритейлъри, отколкото You Тube, Google+ LinkedIn общо.
Възниква въпросът
Защо Pinterest става толкова популярна?
Всъщност, Pinterеst е уебсайт за споделяне на снимки, т.е. една дигитална дъска, където потребителите могат да създадат колекции от снимки и видео за нещата, които харесват - марки на всякакви стоки, хотели, дестинации, ресторанти. Мисията на мрежата е „да свързва всеки в света чрез нещата, които той/тя харесва”. Когато закачите някаква снимка на този сайт, можете да напишете коментари, идеи и да тагвате снимките. Освен това всеки може да следи публикуваното визуално съдържание от други и да го споделя.
Кой използваPinterest
и защо хотелиери, туроператори и турагенти трябва да използват тази мрежа?
Прeгледът и инфографиката на Mashable[1] показва, че:
Мисля, че от посочените факти е напълно ясно, че хотелите, туроператорите и дестинациите трябва да се възползват от възможностите, които предлага Pinterest, още повече че сме във века на „вирусния маркетинг, а това го правят най- добре социалните мрежи!