Катар се превръща в световна ивент дестинацията, след като инвестира над $ 20.000 милиарда в транспорт, заведения, хотели и конферентни зали, съобщи Hotelier Middle East.
Данните са представени от организаторите на предстоящата конференция в Абу Даби с емблематичното име „Стимули от Персийския залив, бизнес, пътуване и срещи“ (GIBTM ). Събитието ще се фокусира върху един пазар, който Туристическият борд на Катар окачестви като "най-голямата част от туристическия пай " .
Според организаторите на изложението само за една година Катар се изкачи в световната класация на митинг дестинациите на ICCA с 49 места и макар мче е на 11-то място в таблицата, Доха е един от най-натоварените с глобални срещи градове през 2012 г.
" A многомилиардният инвестиционен план , предназначен за проекти, свързани с туризма, със сигурност ще насърчи Катар да се изкачи по-нагоре в класацията и ще привлече интереса на организаторите на световни събития, които търсят съоръжения от световна класа, " прогнозира мениджърът на изложението Лоис Хол.
По данни на регионалната организация за инсентив, бизнес , пътувания и събития (Gulf Incentives, Business, Travel and Meetings, GIBTM) делът на сектора в БВП в момента е 6,7% или $ 13.000 милиарда, като близо три четвърти от посетителите на Катар през 2011 г. са пристигнали за бизнес или ивент.
Очакванията са новите инвестиции в инфраструктура да доведат още повече бизнес туристи в Катар. Сред тях са Международно летище за $ 15,0 милиарда, инвестиции от 25 млрд. долара в железопътното строителство и 6 млрд. долара за ново пристанище в Доха. Като допълнение новият Доха Изложба & Convention Centre, който ще отвори врати през 2014 г., ще осигури 29 хиляди кв. м. конферентно пространство, а още 110 хотели са в процес на изграждане в Катар, добавяйки 19 931 стаи към съществуващите 13,407.