Катастрофиралият круизен лайнер "Коста Конкордия" може да бъде натоварен на огромен спасителен кораб. Договореност за това е постигната с холандската фирма "Роял Боскалис" (Royal Boskalis), собственик на кораба "Докуайз Вангард" "Dockwise Vanguard", специализиран да транспортира и демонтира петролни платформи, съобщи ИТАР-ТАСС.
В конструкцията му ще бъдат внесени промени, необходими за повдигането на "Конкордия. Спасителният кораб, дълъг 275 метра, оборудван с баластни резервоари, е най-големият в света плавателен съд, способен да се потапя под водата и после да изплува като подводница. Той може да се потопи под "Конкордия", която сега е изправена на хоризонтална платформа, и да го повдигне за транспортиране в док и утилизация, мястото за която още не е определено, предаде Би Би Си.
"Коста крочере", собственик на "Конкордия" съобщи, че е сключила договор за 22 милиона евро за операцията по бъде преместването на лайнера от сегашната му позиция край италианския остров Джилио. Операцията е предвидена за средата на 2014 година. Методът ще позволи бързо да се реши проблемът, макар че досега никога не е бил прилаган за съд с такива размери. "Коста Конкордия" се блъсна в подводни скали край остров Джилио през януари 2012 година. Тогава компания "Боскалис" чрез дъщерната си фирма "Смит" вече участва в работата по спешното използване на гориво от потъналия лайнер.