Водещата верига в света за бързо хранене Макдоналдс (McDonald's) съобщи днес, че продажбите й леко са нараснали през юли, след като увеличението им в САЩ е компенсирало спада в други части по света, предаде Асошиейтед прес.
Компанията уточни, че продажбите й са се повишили с 0,7% в ресторантите, които работят от най-малко 13 месеца. Увеличението е с 1,6% в САЩ, където закуската и основни продукти като Биг Мак са подпомогнали резултатите.
Продажбите са намалели с 1,9% в Европа и в региона, обединяващ Азия, Близкия Изток и Африка.
На фона на пестеливостта на хората Макдоналдс агресивно рекламира менюто си за един долар и други изгодни предложения, за да привлича клиенти. Анализаторите изразиха притеснения, че стратегията може да подкопае маржа на печалбата, но според ръководителите на компанията жертвите са необходими, за да бъдат задържани клиентите и броят им да се увеличава в бъдеще.
Компанията се стреми да вдигне продажбите на фона на нарастващата конкуренция и лошите икономически условия по света. Веригата за бързо хранене също така се опитва да се пригоди към променящите се хранителни навици.