Търсенето на апартаменти от страна на корпоративните посетители изпреварва предлагането. До този извод са достигнали авторите на проучване на консултантската компания Travel Network Intelligence, съобщи buyingbusinesstravel.com.
Развитието на пазара на апартхотелите се ограничава от малкия брой налични средства за подслон от този тип в големите градове, ограничените възможности за онлайн резервации и липсата на достатъчно данни за тях.
И купувачите, и доставчиците смятат, че приемането на международни стандарти за апартхотелите може да разкрие потенциала на сектора. Въпреки това през последните три години промените в него са незначителни,смята изпълнителният директор на компанията Apartment Service Чарлз Маккроу. Стандартизацията предвижда определяне на минимални изисквания за сервиз в апартаменти с различна категория, казва той.
Според 86% от анкетираните корпоративни клиенти и 72% от турагентите и туроператорите дейността на операторите трябва да се регулира от глобален кодекс на деловата етика. Ръководителите на компании споделят позицията им, но само 41% от тях смятат, че въвеждането на такъв кодекс е възможно.
Броят на апартаментните хотели в световен мащаб е нараснало с 9,4% през 2012 г., достигайки общо 655 911 в 8 802 дестинации, се посочва в отчета. За сравнение, през 2011 г. темповете на ръст възлизаха на 17,5%.Забавянето на развитието отрязава трудностите, свързани с привличанена инвестиции и отварянето на нови обекти.
Болшинството оператори (94%)отбелязват, че търсенето на апартаменти през 2012 г. е нараснало. Около 80% от корпоративните заявки са пристигали онлайн, а 27% от тях са направени от бизнес туристите.