22 Ноем. 2024

Вие сте тук

Професионалисти и млади таланти обсъдиха бъдещето на туризма у нас

07.06.2013

Създаването на Консултативен съвет към Агенцията по туризъм, разработването на ефективна рекламна стратегия за България като  дестинация за четири сезона, връзката между бизнеса и образованието и пълноценното използване на новите възможности и технологии бяха акцентите в организиране днес кръгламаса. 

 

Деветата среща от проекта CHIVAS 12 Стола на тема "Туризъм" премина с оживена дискусия между отбора на "професионалистите" в бранша и млади "амбиции". Предизвикателствата, които се очертаха, бяха свързани основно с рекламирането на България в чужбина като целогодишна туристическа дестинация.

 

Констатацията,  че като комуникация българският туризъм все още е в миналия век и има спешна нужда от подобряване и развиване на имиджа си, провокира формулирането на тезата, че рекламата на страната ни няма как да бъде ефективна при сега съществуващите параметри за възлагане на държавни поръчки за изготвянето й - нещо, което беше обсъждано и на предишните срещи от формата CHIVAS 12 Стола.

 

Младите участници обясниха, че ключово за развитието и подобряването на бизнеса е адекватното му онлайн присъствие. За местните професионалисти това заедно с добрата комуникация би трябвало да е приоритет, вместо да се разчита основно на подкрепата на държавата.

 

Туризмът е една от десетте сфери, в които са заети най-много българи, и отрасълът с най-високо ниво на сезонна временна заетост, като има потенциал да се превърне в проспериращ и акумулиращ сериозен икономически растеж сектор. Все още обаче слабост е обслужването, липсата на специалисти и навлизането на млади хора, бе посочено по време на дискусията. Наложително е в университетите и училищата, подготвящи кадри за туризма, обучението да бъде максимално практически ориентирано, като стажовете да са важна част от него, а не потенциална възможност след дипломирането.

 

В спора дали студентите трябва да получават възнаграждение от работодателите, докато усвояват бъдещите си професии, или обратно - за последните да има обезщетение, тъй като предават опита си, стана ясно, че и тук прилагането на най-добрите световни практики е верният път. Заплащането да става чрез стажантски програми и чрез подкрепата на държавата за образованието.

 

По традиция всяка тематична среща на проекта CHIVAS 12 Стола подготвя манифест с препоръки. Сред тях са разработване на 4-годишна програма за развитие на туризма, правилно маркетиране на България като място за целогодишен туризъм, увеличаване на годишния бюджет за реклама на българския туризъм в чужбина и пр.

 

 

 

 

 

 

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed