Новите автобуси, които от 31 декември 2012 година се движат по пътищата на Европейския съюз, трябва да спазват по-стриктни правила за емисиите от вредни газове, припомни Европейската комисия, цитирана от Франс прес.
По силата на нормите "Евро Vт", новите автобуси, както и тежкотоварни камиони трябва да изпускат по-малко азотни окиси и частици, отколкото досегашните.
При азотните окиси намалението е с 80 на сто спрямо определените през 2008 година лимити в предишния регламент, наречен "Евро V", а при частиците то е с 66 на сто.
"Новите разпоредби ще имат положителен ефект не само върху здравето и околната среда, но и върху автомобилния сектор, тъй като въвеждат хармонизирани в световен план пробни процедури и норми, които се очаква да допринесат за засилване на износа на европейското автомобилостроене", подчертава комисията в комюнике.
Граничните стойности на емисиите, предвидени в новите хармонизирани в световен план норми са еднакви с прилаганите в Съединените щати.
Освен това законодателството на Европейския съюз в тази област е вече по-опростено и влиза в сила по-бързо: директивите, които трябваше да бъдат транспонирани в законодателствата на 27-те страни членки, бяха заменени с регламенти, които се прилагат директно.