Германските туристи виждат Румъния като "черно петно", а от лошия имидж страда туристическият бизнес в страната, заяви представителят за Румъния на германската туристическа компания ТУИ, цитиран от Медиафакс.
"Германските туристи или не знаят абсолютно нищо за Румъния - сякаш е дупка, черно петно, или я асоциират с нещата, които се случиха през последните 20 години, като се започне от убийството на един държавен глава на Коледа, миньорските събития, вълната от хора, търсещи убежище, разните крадци и т.н.", казва Драгош Анастасиу, собственик на групата Юролайнс, която представлява от есента на 2010 г. интересите на ТУИ в Румъния.
Той обяснява, че това са част от причините, поради които TUI довежда годишно на румънското черноморие под 1000 туристи, а в България - 250 000 туристи.
Анастасиу смята, че тези, които дойдат в Румъния, остават очаровани, защото очакванията им са минимални.
"Нашата действителност, такава, каквато е - без магистрали, без зелени площи, с улични кучета и т.н. - все пак е по-добра от представите", отбелязва шефът на Юролайнс.
По думите му Румъния от тази есен е изчезнала от каталозите на ТУИ, защото компанията е намалила с 30 процента обема на отпечатаните оферти.
"Всички мислят как да правят икономии, за да намалят разходите за хартия, за транспорт и други. И когато намаляваш с 30 процента печатната част, първият въпрос е какво да елиминираш оттам и махаш местата, където имаш по-малки продажби", обясни Анастасиу.
Той заяви, че не може да каже кои други страни са изчезнали от каталога, но отбеляза, че България е останала.