Първи магазин на „Ел Би Булгарикум“ отвори врати днес в София. Това е първият от веригата търговски обекти на компанията в страната, а плановете са до края на следващата година такива да бъдат открити във всички областни центрове.
Продукцията на „Ел Би Булгарикум“ е позната на четири континента с пазар между 300 и 500 млн. души, каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев при откриването на магазина на държавния производител. Целта на проекта е да популяризира марката на българския пазар, където тя е загубила позиции през последните 20 години.
Единственото държавно предприятие в млекопреработвателния сектор в страната регистрира през миналата година 10% ръст в продажбите на кисело мляко и над 100% - в продажбите на сирене и кашкавал.
Бихме искали заедно с българските потребители да подготвим продукти, които те харесват, каза по време на откриването изпълнителният директор на компанията Васил Зографов. По думите му продажбите в собствени фирмени магазини ще съдействат за популяризиране на марката и на българския пазар, след като тя е известна по света.
„Ел Би Булгарикум“ има дългогодишни традиции в производството и експорта на млечни продукти, закваски и технологии. В момента дружеството притежава две производствени поделения – в София и Видин, както и модерен център за научноизследователска и развойна дейност. През последните десет години в центъра се разработват ново поколение закваски и формули за здравословни храни. Там се съхранява и уникална колекция от над 900 млечнокисели бактерии и повече от 100 различни комбинации закваски. Дружеството притежава 11 патента за български млечни продукти, 45 продуктови търговски марки, регистрирани в България, фирмена търговска марка, регистрирана в 26 страни и 6 наименования за произход. В продължение на 30 години със закваските и технологиите на дружеството се произвежда кисело мляко по български лиценз в Япония, Германия, Швейцария, Холандия, Кипър, Финландия, Филипините, Франция, Австрия.