Информационна кампания за шофиране без употреба на алкохол под мотото „Карай трезво“ стартира днес пивоварна „Загорка“ АД. Инициативата, която се организира за първи път, е насочена към неопитните и млади шофьори (18-24 г.) с идеята да ги убеди във вредното влияние и рисковете от консумацията на алкохол зад волана. Чрез кампанията пивоварната се стреми да установи по достъпен начин диалог с младите хора по проблема шофиране след употреба на алкохол.
За посланици на инициативата са привлечени младите автомобилни състезатели – Мануела Костадинова и Пламен Стайков.
„Като иновативна и водеща компания в сектора „Загорка“ АД осъзнава своята отговорност към обществото. С кампанията „Карай трезво“ искаме да обърнем внимание на младите и неопитни шофьори върху рисковете съвместяването на употребата на алкохол и шофирането и да спомогнем за намаляването на произшествията вследствие на този проблем“, каза Рууд ван ден Ейнден, изпълнителен директор на „Загорка“ АД.
Кампанията ще продължи до края на годината в партньорство със Съюза на българските автомобилисти (СБА). В рамките на сътрудничеството „Загорка“ АД предоставя на шофьорските школи на СБА в София специално разработени по темата обучителни материали и разпространява в мрежата им в цялата страна информационна брошура. Към каузата се присъединяват и Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ).
„Щастливи сме, че Загорка подава ръка на СБА и организира кампанията „Карай трезво“. Така още по време на обучението можем да мотивираме младите водачи да бъдат отговорни и да не смесват шофирането с консумацията на алкохол“, каза Емил Панчев, главен секретар на СБА.
Освен обучителната част „Загорка“ АД организира събитие, което нагледно да покаже чрез специална кола-симулатор какво се случва с управлението на автомобила при екстремни условия на пътя и как реакциите ни се повлияват при консумация на алкохол. Симулацията е отворена за граждани и ще се проведе на 27-ми октомври (събота) от 11.00 до 16.00 часа на полигона на Учебно-технически център СБА-Младост, в ж.к. Младост 3, срещу блок 353.
Кампанията не случайно е насочена към младите и неопитни шофьори – официалната статистика на МВР сочи, че шофьори с опит по-малък от 2 години причиняват всяко четвърто пътно-транспортно произшествие в България, а тези на възраст между 18-24 години са причина за 21,4% от пътните инциденти. Статистиката показва още, че през последните 10 години в България са станали 4141 тежки ПТП по причина на алкохол, в които са ранени 5242 човека и загинали 525 души. При концентрация на алкохол в кръвта от 0.2 до 0.5‰ опасността шофьор да катастрофира е 2 пъти по-голяма, отколкото в трезво състояние. При концентрация от 0.5 до 0.8‰, опасността става 5 пъти по-голяма, при стойности от 0.8 до 1.2‰ – 10 пъти по-голяма, а при над 1.2‰ – рискът е 25 пъти по-голям.
С всички планирани дейности в своята кампания, „Загорка“ АД призовава всички шофьори да бъдат отговорни и трезви в преценките си на пътя, да спазват правилата за движение, регламентираната скорост и да не консумират алкохол преди и по време на управление на автомобил.