Изпълнителният директор на еasyJet Каролин Маккол призова Европейския Съюз да премахне напълно протекционизма в авиазионната индустрия, съобщиха от авиокомпанията.
В изказване на среща на европейския авиационен клуб пред аудитория от членовете на Европейския парламент, служители на ЕС, научни и авиационни специалисти Каролин Маккол призова ЕС да продължи либерализацията на европейската авиация, която започна през 1994 г., и да „събори останалите стени на протекционизма в европейската авиация“ по отношение на летищните слотове и наземното обслужване.
Тя заяви, че споразумението за открито небе в Европа създаде революция в европейската авиация. То даде на авиокомпании като easyJet шанс да се развиват в Европа, за да отговарят на нуждите на пътниците. Оттогава пътниците в Европа се възползваха на 170 % от това и от по-ниски тарифи с 40 %, а малките градове и региони в Европа сега имат въздушни връзки, които преди това никога не са имали, каза Маккол.
Въпреки това авиокомпаниите често се стъпавт „стени на протекционизъм, които все още защитават летища, авиокомпании и оператори за наземно обслужване от предимствата на истинската конкуренция. Според Маккол Европа трябва да продължи с реформата за разпределяне на слотовете на летищата, за да даде възможност на нови участници да конкурират традиционните национални превозвачи и по този начин да се разгледат из основа архаични практики в наземното обслужване, за да има реална конкуренция на всяко летище. Ако ЕС развива тези реформи, европейските потребители ще се възползват от още нови дестинации за пътуване, повече услуги и по-ниски цени, подчерта изпълнителният директор на еasyJet.
Тя припомни, че след основаването си във Великобритания през 1995 г. еasyJet се превърна в четвъртата по големина авиокомпания в Европа и сега превозва повече от 58 милиона пътници годишно. еasyJet приветства инициативите от Брюксел, които помагат на авиокомпаниите да подобрят своя опит с пътниците и създават правилните стимули за авиокомпаниите да използват летищната инфраструктура по-ефективно. Въпреки това авиокомпанията е загрижена, че някои елементи от летищните предложения разчитат твърде много на допълнителни правила, които ще редуцират нейната способност да обслужва клиентите си добре и ще стане по-трудно да поддържа цените на приемливо ниво.