Американският гигант на бързото хранене Макдоналдс (McDonald's) е подал заявление в американската патентна служба наименованието му да стане марка за мляно кафе и кафе на зърна, съобщи The Wall Street Journal.
Според вестника тази инициатива може да означава, че гигантът на хамбургерите възнамерява да се впусне в продажбата на пакети кафе за частно потребление, следвайки примера на някои от конкурентите си.
Веригата сладкарници за кексчета Дънкин Донътс (Dunkin Donuts) вече има собствени пакети с кафе с нейната марка, а кафенетата Старбъкс (Starbucks) започват продажба на кафемашина със собствени адаптирани капсули, припомня изданието.
McDonald's разшири бизнеса си с кафе напитки, откакто въведе специално "McCafé" меню преди около пет години. Благодарение на сервирането на фрапе, ароматизирани кафета и др. напитки на основата на кафе делът на продажбите на напитката в САЩ нараснаха от 2% през 2004 г. до 6% през миналата година.