Интернет гигантът Гугъл (Google) днес купи за около 25 милиона долара прочутия американски туристически пътеводител "Фромърс" (Frommer's), обявен за продажба преди няколко месеца от издателската къща Джон Уайли енд сънс (John Wiley and Sons), съобщи електронното издание на в. "Фигаро".
Навлизането на Гугъл на туристическия пазар може да наруши икономическото равновесие на всички компании от този сектор, отбелязва всекидневникът.
Придобиването отразява стремежа на интернет гиганта да навлезе на интернет пазара за пътешествия - сектор, където приходите от реклами в Съединените щати са скочили с 40% за една година. Защото "Фромърс" има и интернет сайт, на който туристът може да прави резервации, да открива предложения за маршрути, бутици за шопинг и барове във всички градове на планетата. Всичко това са потенциални рекламодатели за Гугъл, които могат да бъдат привлечени в Гугъл меп (Google Map) и така постъпленията му от реклама в света на туризма силно да нараснат.
В момента Гугъл има оборот от 2 до 3 милиарда долара годишно от реклама в този сектор (общият оборот на компанията през 2011 година достигна 37,9 милиарда долара).
"Фромърс" ще бъде претопен в екипа на Загат (Zagat) - гастрономически сайт, публикуващ критики на интернет потребители, купен миналата година от Гугъл за 151 милиона долара