Курортът „Албена“ представи днес пред туроператори лятната си програма. Търговският директор на комплекса Маргита Тодорова изрази очакване за добър летен сезон. Ето какво още каза тя пред THExperts:
Какви са очакванията Ви за основните пазари?
Предвид обстановката наоколо, сбитията в Тунис и Египет в момента се наблюдава повишено търсене. Не смятам, че то е трайна тенденция, но обнадеждаващото е, че още в начцалото на октомври, тогава, когато големите туроператори излязоха с програмите си за България , се забеляза раздвижване на основния емитентен пазар за България – Германия, което е радващо за всички нас. Освен ръстовете на немския пазар се вижда и стабилизиране на френския и скандинавския пазари. Искрено се надявам тенденцията за увеличено търсене от страна на руски туристи да се запази и тази година.
Вярно ли е, че най-големият проблем за руския пазар в момента са полетите?
Да, това се очертава като сериозен проблем. Има два основни момента: първо, е предоставена възможността само България ер и S7 Airlines да извършват полети от Москва към Варна и Бургас. В системата са заложени общо 56 полета. Това по най-прости сметки прави по-малко от сто хиляди седалки. За всеки професионалист това означава ограничено предлагане. В допълнение към този проблем установяваме, че една седалка е от порядъка на 280 евро, като за сравнение миналата година стойността й беше около 180 евро. Това оскъпява много пакета, който се предлага на руския пазар.
Целият бранш пледираме поне да бъде увеличен броят на полетите, така че да може да се отговори на търсенето. За ценовата политика, за съжаление, не можем да се намесим. Предстоят разговори на бранша с българските оторизирани лица и се надявам, че до края на март ще има някакво развитие.
Какво предлага Албена на българския пазар?
„Сподели лятото“ е мотото насезон 2011. „Албена” излиза с няколко основни новости в своето предлагане. На първо място това е системата „Dine Around“, която се предлага за пръв път в България единствено от „Албена“ в такъв голям мащаб. Този продукт е предназначен за всички гости, които са п избрали Ultra All Inclusive или All Inclusive ваканция и включва възможностите за допълнително един обяд и една вечеря в шестте тематични ресторанта на „Албена“.
Гарантираме нашите гости изобилие от плодове и зеленчуци и сме толкова сигурни в предлагането си, че ако някой от гостите посочи хотел в България, в който се сервират повече плодове, просто ще му върнем парите.
Друг нов момент в нашето предлагане са обновените хотели, някои от които са изцяло променени, други се преоборудвани и преобзаведени. На първо място това е хотел „Орлов“, който е напълно преобразен, поради което променихме и името му и сега ще се казва Sandy Beach. Хотелите Мура и Нона са преобзаведени, както и хотел Добротица. Бюджетните хотели Алтея и Амелия са климатизирани – с други думи, гостите ни ще видят много промени в курорта.
Ще имаме и център за забавления с нов боулинг с 10 писти, електронни игри и пр. Ще има и подобрена детска анимация в курорта.
Имате ли новости и в Приморско?
Да, през лятото и там ще работим по системата All inclusive. Ще има специално меню за децата, както и богата анимация.
Като цяло, предлагаме тази възможност на хора, които искат да са близо до природата, които търсят разнообразие, атракции и спорт – съвсем близо е летище Приморско, където предлагаме скокове с парашут на любителите на адреналина.
Казахте, че около 70 000 души са почивали в „Албена“ и „Приморско клуб” миналото лято. Каква цифра очаквате за сезон 2011?
Искрено се надявам да успеем да постигнем същата цифра предвид завишеното търсене от страна на клиенти за „Албена“.