Митев и неговите съдружници са придобили хотела чрез РМД през 1999 година, вложили са в него 6 млн. лв. и дават работа на 31 души в момента.
Хотелиерите коментираха, че вдигането на туристическата такса за двузвездните хотели с 30 стотинки също ще затрудни бранша, а няма гаранция дали парите ще се използват целесъобразно.
На практика по-голямата част от туристическите обекти имат обявена цена за продажба, но в много от случаите договарянето е пряко, защото и сумите са големи, коментира Калоян Ганев от “Сенчъри хоумс”. Обикновено цената варира от 750 до 1450 евро на квадратен метър разгърната застроена площ, но формирането й зависи от местонахождението на обекта, дали е разработен и доколко в продажбата има елемент на спешност, поясни още той.
Такъв е случаят с хотел “Загория” в Арбанаси, за който от няколко години насам има оферта за продажба, но няма реализирана сделка. Хотелът наистина се продава, но не защото има задължения, а защото към него има постоянен интерес, каза собственикът му Румен Христов. Въпреки че голяма част от хотелите се продават, досега сделка няма реализирана, коментираха собственици на брокерски агенции.