В китайския град Цзинан отвори врати ресторант Dalu Rebot Restaurant, чиито посетители се обслужват от персонал, който съчетава най-добрите качества, за които може да си мечтае клиентът – висока осведоменост, любезност, точност и коректност, към което се прибавя нечувствителност към груби или твърде капризни клиенти.
Двама роботи-хостеси посрещат гостите и ги придружават до масите, а шестима роботи-сервитьори доставят поръчките. Всеки „служител“ има навигационна система и механизми, които му помагат да избегне сблъсъци с останалите роботи и с посетителите на ресторанта.
Засега Dalu Rebot Restaurant не е напълно роботизиран. В ресторанта работят истински готвачи, както и няколко служители, които отговарят за функционирането на роботите. Но ако идеята на компанията Shandong Dalu Science and Technology Company, която експериментира новия вид обслужване, се окаже успешна, в най-скоро време броят на “персонала“ на заведението ще нарасне до 40 робота.