THExperts
Работи ли блогът на хотела в подкрепа на маркетинговите ви усилия?
Напоследък бизнесът е силно обезпокоен от силното присъствие на социалните медии в мрежата. Според някои те могат да застрашат използването на имейл-кампании като средство за привличане на клиенти. Според проучване на MarketingSherpa 23% от маркетинг-специалистите смятат, че конкуренцията със социални медии в борбата за привличане на времето и вниманието на ползвателите е било огромно предизвикателство през 2009 г. Според 71% през 2010 г. Това ще е още по-голямо предизвикателство.
Проучване на уеб-потребителите обаче показва, че засега те предпочитат имейлите като комуникационна медиа. Седем от всеки 10 запитани от Windows Live
отговарят, че по-скоро биха споделили с приятели и роднини наученото от имейл, отколкото от социалните медии. Вероятно причината е, че засега информацията от социалните медии се възприема повече като слух, отколкото като потвърдена новина, докато зад имейлите стои
някой конкретен човек или компания, които гарантират надеждността на информацията.
Според експертите на Hotel Technology Resource социалните медии не само че не са заплаха за имейл-кампаниите, но и могат да станат неоценим помощник. Причината е, че популярността на блоговете с търсачки и социалните медии могат да увеличат от имейл-маркетинга.
Дебра Уилямсон, старши анализатор в eMarketer, посочва в доклада си „Максимизиране на връзките между имейл-маркетинга и социалните медии“, че текстовите съобщения са значително по-ефективни в днешно време.
В проучване на Accenture се подчертава, че засега участниците в анкетата им прекарват повече време в комуникиране чрез имейл, отколкото чрез социални медии. Четенето на имейли отнема 3,9 часа седмично или с един час повече, отколкото участието в социални мрежи, блогинг и туитуринг заедно.
В същото време обаче хората, които се занимават с имейл-кампаниите, не могат да игнорират онова, което се случва в блоговете на техните компании. Затова експертите предлагат да се комбинират тактиките, използвани в тези различни канали за комуникация.
Можете да започнете с няколко прости стъпки, за да представите имейл офертите пред посетителите на блога.
#1. Промотирайте абонамента за нюзлетърите и офертите си на блога
Добре написаното и често осъвременяваното съдържание на блога може да генерира значителен трафик до вашия уебсайт. Индексирането на страниците от една страна и споделянето на информация от страна на потребителите на друга ще ви създадат много потенциални читатели, значително повече, отколкото началната страница на уебсайта на хотела или страниците с оферти.
Убедете се, че не сте пропуснали да добавите в базата данни на имейлите на посетителите на блога, защото те може да не са разполагали с време да посетят сайта ви.
Направете така, че читателите да могат да се абонират за нюзлетърите или офертите ви на всяка страница на блога.
#2. Предложете имейл абонамент за постовете в блога
Макар че днес е стандартна процедура използването на RSS за автоматично обновяване на съдържанието на блога, читателите на RSS съобщения се използват съвсем не от всички. Според редица проучвания RSS се възприема от 10% до 20% процента от ползвателите на уебпространството. Много други системи за фийд мениджмънт позволяват на потребителите да получават съобщенията чрез имейл.
Промотирането на имейлинга може да ви помогне да привлечете повече потребители към съдържанието на блога. В същото време ще получите изключително ценна информация, която не можете да придобиете чрез RSS – имейл адреса на абоната.
#3. Използвайте максимално съдържанието на блога
Получете максимален ефект от съдържанието на блога, като го използвате за нюзлетърите, които изпращате.
Посветете отделна секция от нюзлетъра на блога – така наречения blog corner, която можете да озаглавите „Най-актуално/четено от блога“. В нея можете да публикувате най-интересното от блога /в зависимост от кликовете и броя коментари/.
Потърсете начин да създадете такова съдържание, което може да се публикува в нюзлетъра. Например, ако постовете са по-неформални или забавни, те могат да привлекат допълнителни посетители на сайта.
Пи принцип видеоклиповете привличат по-голям трафик. Вече има компании, които публикуват смешни видеоклипове на бизнес-блоговете си, за да предложат на читателите си малко забавление.
Средният процент на кликове, предизвикани от видеосъдържание, е със 136.8% по-висок, отколкото средният CTR за обикновени статии.