THExperts
Готови ли сте да преуспеете чрез интернет маркетинг?
Искате ли да узнаете тайните на печелившия уебсайт? Тук ще намерите четири маркетингови тайни, споделени от американския експерт Джил Карсънс и изпробвани от него във времето, които, той е убеден, ще гарантират успеха на вашия уебсайт. Какъв е успехът на печеленето на пари чрез интернет? Макар че мнозина са успели да забогатеят чрез уебсайтовете си, още повече са онези, които са опитали... и са се провалили. Тук Джил Карсънс разкрива четири от тайните на успешния интернет маркетинг. Може да ви изглеждат твърде американски, но със сигурност са интересни и си заслужава да ги прочетете.
Те са основата и без тях със сигурност няма до успеете!
Когато виждам колко много предприемачи се опитват да спечелят пари от своите уебсайтове, осъзнавам, че много от тях са обречени на неуспех. Някои от тях може да имат атрактивни продукти, страхотни идеи, много ентусиазъм и способност да изградят продуктивен уебсайт, но тук се иска много повече...
Преди да започнете да маркетирате уебсайта си, убедете се, че тези основни четири тухлички за изграждане на уебсайтове присъстват и във вашия. И моля ви, не допускайте нито една от тях да липсва.
Тайните на “Тухличките”
Осъзната достъпност: Трябва да сте единственият, от когото хората се нуждаят, за да получат продукта. Трябва да усещат, че сте най-добрият, който може да им го достави.
Хиляди уебсайтове може да предлагат същите продукти, но вие трябва да се отличавате от тях. Точно затова казвам “осъзната достъпност”. Реалността няма значение, значение има какво мисли потенциалният клиент.
Как да го накарате да почувства, че продуктът, който предлагате, е по-достъпен, отколкото всеки друг? Трябва да успеете да направите и уебсайта, и продукта /продуктите/ си едно цяло. Не правете разкошно изглеждаш уебсайт, на който след това нахвърляте продукти. Вашият уебсайт трябва да живее заедно с тях.
Какво ще кажете за дизайна? Цветовото решение? Шрифта? Дори за името на уебсайта?
Ако продавате, да речем, портокали, надявам се, че няма да изберете синя или розова рамка за уебсайта си. Направете я оранжева. Направете рамка с клони, натежали от големи, оранжеви, сладки портокали. Нека да изглежда, сякаш самият вие сте Мистър Портокал, а не просто някой, който продава портокали. Можете да го направите, като покажете стъпка по стъпка събирането и опаковането на портокалите. И след това – кадър, на който държите голям, сочен портокал.
Урокът, който най-добрите маркетолози са научили преди много години, е следният: хората обичат да купуват от други хора. Днес обаче можем да намерим толкова студени уебсайтове! Дори не знаете кой стои зад тях или къде се намира.
Покажете им кой сте, разкажете им за себе си, общувайте с тях! Използвайте приятелски обръщения на сайта си, това улеснява общуването. Сега вече говорите като човек, който наистина обича портокали, а уебсайтът ви ще накара потенциалните купувачи да се почувстват на точното място.
Искате да си осигурите успех? Да ги уверите, че наистина сте Мистър Портокал? Направете си сайдбар с факти, свързани с портокалите.
Като например тайните на отглеждането на вкусни и сочни портокали. Не знаете как да го направите?
Можете дори да публикувате няколко рецепти, в които се използват портокали, на сайта си.
Сега, когато говорите и действате като Мистър Портокал, защо им е да купуват от някой друг?
Портокалите, които продавате, имат специални съставки. Не ме питайте какви са, това все пак са си вашите портокали! Сигурен съм, че има нещо специално, което можете да намерите и използвате.
Преди години в маркетинговия бизнес открих, че всеки може да извлече нещо специфично от продукт, който се продава от всеки. Но някой го прави и изглежда /запомнете, говорим за това как изглежда, а не за това какъв е в действителност/, че само неговият продукт притежава тези предимства.
Спомням си случая, когато компанията FDA отрече наличието на добавки в продаваните от нея пилета и построи цялата си рекламна кампания върху това, че те са натурални, въпреки че всички останали производители можеха да кажат същото.
Разбира се, витамин Д играе голяма роля в рекламата на портокалите. Но какво ще кажете вашите портокали да съдържат витамин Д3? Няма ли всеки да поиска да ги притежава? Ще сте единственият, който го рекламира, така че ще поискат да ги купят именно от вас.
След като ги продадете /надявам се!/, трябва да се убедите че няма да сравнят цените в интернет и след цялата работа, която сте свършили, да отидат при някой, предлагащ дъмпингови цени.
Ше намалим ли цените така, че да станат конкурентоспоспо-собни? Не! Няма да съсипем целия си труд. Ще помислим за друго – нека им предложим нещо допълнително. Няколко портокала повече? Подарък? Или може би някакви специални портокали, каквито те досега не са виждали?
Изработих си навик да не изпращам писмо, което не съдържа оферта, която ще донесе повече поръчки. Обичам безплатните подаръци като например книга с рецепти с гозби с портокали. Може да са евтини като продукция, но имат висока стойност, а освен това всяка от тях може да увеличи продажбите, както и да предложите в нея специална оферта или Талон за намаление.
Преди години бяха разпространени малки брошурки от 4 страници, озаглавени “Клуб на любителите на сирене” – бяха измислени от някой маркетингов гений. Представяха собственика на клуба с френско име, въпреки че той всъщност беше от Бруклин. Това беше време, когато не беше лесно да се намерят изискани сирена в кварталните магазини. Вероятно плащах прескъпо за тях, но винаги имах усещането за добра сделка, защото всеки път получавах подарък. Колкото повече харчите, толкова повече подаръци можете да изберете. Харесваха ми всички тези специални ножове за сирене и други принадлежности. Купувах си много сирене, похарчих много пари, но ми доставяше огромно удоволствие. Дори не бих си представил, че ще си купя сирене от някой друг.
Точно това е, за което говоря. Продавайте много, накарайте клиентите си да се забавляват и те ще се връщат отново при вас и ще ви благодарят, че са похарчили парите си. Можете ли да го направите чрез уебсайта си?
Ако той не е това, което може да бъде, по-добре започнете отначало.
Вашата идентичност: Какво право имате да обещавате нещо на сайта си? И защо клиентите да ви вярват?
Всеки усешен уебсайт трябва да има потвърдена идентичност. Тя може да идва от собственика на сайта. С какво е познат?
Някой, който има успешен бизнес и иска да го пренесе в уебпространството, носи и своята идентичност. Просто направете така, че посетителите му да знаят кой сте.
Какво ще кажете за местоположението? Ако продавате ски екипировка на сайта си и се намирате в Аспен, това е вашата идентичност. Ако кажете, че сте филмов критик и сте в Холивуд, това е, което създава вашата идентичност. Разбира се, трябва да използвате това на вашия уебсайт.
Вашата идентичност може да се изгради и чрез качеството на продуктите ви. Ако продавате аксесоари за велосипед и участвате в състезания с велосипеди, публикувайте снимки на сайта си. Ако пък сте твърде мързелив, за да го правите, публикувайте снимки на оборудване и аксесоари, както и снимката си до тях. Може би никой няма да осъзнае, че това е манипулация.
Ако пък имате хотел, защо да не покажете на гостите си, че добре се забавлявате в него?
Разбира се, трябва да споделите своята идентичност на сайта си. Добре е някой да я потвърди – някой, който може да свидетелства във ваша подкрепа, защото в повечето случаи посетителите на сайта няма да вярват на думите ви.
Помислете дали не можете да използвате на сайта някой, който е известен или опитен. Коментари на експерт биха увеличили доверието в него. Можете да действате и самостоятелно като експерт, като придружавате продуктите си с полезни съвети за потребителите.
Стойност: Това означава справедлива цена за конкретната аудитория.
Разбира се, има много неща, с които можете да направите стойността на продуктите си очевидна.
Как? Вие кажете. Обяснете им каква страхотна възможност се открива пред тях. Сравнете с други доставчици. Ако цените ви не са чак толкова конкурентоспособни, обяснете каква е добавената стойност. Това може да е допълнителна услуга, качество, обслужване на клиентите, по-бърза доставка, по-добри условия за доставка, опаковка, гаранции – всичко, което стои зад продукта ви, ще помогне.
Обяснете защо някои от цените са ниски. Или защо правите промоции – всяко действие трябва да има причина – извънсезонни цени, отстъпки за количество, промоции, отстъпки за лоялни клиенти. Определяйки ниски цени за нови продукти, специални оферти за нови клиенти, намаления за стари продукти - всичко това са добри инструменти за продажба.
Удовлетвореност - още една стъпка напред.
Тъй като не купуват от вас персонално, както правят от магазина, клиентите трябва да бъдат убедени в няколко неща: че ще изпълните условията на сделката, че продуктите и услугите, които предлагате, са именно това, което твърдите. Една подобна гаранция е много важна и трябва да е подплатена с нещо. Свидетелствата на удовлетворени клиенти или гости са много полезни.
Обяснете колко е важна за вас удовлетвореността им и че тя е основна цел за вас. Ще ви повярват, но не ги разочаровайте.