27 Ноем. 2024

Вие сте тук

Представяме EDEN дестинациите си в Берлин

08.03.2012

  

Снимка: МИЕТ

 

Българските EDEN дестинации са един от акцентите в представенето на страната ни на Международната туристическа борса  в Берлин, която се провежда от 7 до 11 март 2012 г. Представянето се организира от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

 

В Българияима общо 12 EDEN дестинации. Те са избрани в рамките на 3 национални конкурса за отлична туристическа дестинация по темите: културен туризъм, защитени територии и акватик туризъм. EDEN дестинациите от България са: Белоградчик, Луковит, Враца, Силистра, Каварна, природен парк „Странджа“, Кърджали, Казанлък, Белица, гр. Сандански, Сапарева баня и Кюстендил, припомнят от министерството.


ITB-Берлин привлича ежегодно над 170 000 посетители, сред които 108 000 предприемачи и над 10 000 изложители от 180 държави. Представянето на ЕДЕН-дестинациите на изложението е допълнителна възможност с тях да се запознаят ангажираните в туризма професионалисти (туроператори, туристически администрации и т.н.) не само от Европа, но и от трети пазари (Северна Америка, Далечния Изток).


Това е една от първите целенасочени промоции на дестинациите. Решението това да се случи именно в Германия е, защото тя е традиционен пазар за страната ни, който предлага разнообразни целеви групи, заинтересовани от алтернативен туризъм, нови дестинации и продукти. Освен преките последствия върху посещаемостта и имиджа на България целенасочената реклама ще допринесе за популяризиране на EDEN дестинациите от България. На европейско ниво това е предпоставка за по-висока разпознаваемост за дестинациите и инициативата на Европейската комисия EDEN.


Спечеленият от МИЕТ проект за комуникационна кампания за популяризиране на българските ЕДЕН дестинации е на стойност близо 64 285 евро, 75% от които са безвъзмездно финансиране от ЕК, а останалите – от националния бюджет. Проектът ще помогне да се преодолее териториалната и сезонната концентрация на туристическите маршрути. Той ще стимулира нови и малко познати форми на туризъм. Кампанията предвижда да се създаде информационно-комуникационна платформа (уебсайт с безплатни ресурси) за обмен на добри практики между създателите на българските ЕДЕН дестинации. Те ще бъдат интегрирани с безплатен достъп и в националния туристически портал www.bulgariatravel.org. Ще се подготвят рекламно-информационни материали. Маршрутите ще бъдат представени и на други специализирани борси и събития.

 

EDEN е акроним на European Destinations of Excellence (Най-добри европейски дестинации) – проект, който популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. Проектът се базира на национални конкурси, които се провеждат ежегодно и в рамките на които се избира туристическа „най-добра дестинация“ за всяка участваща държава. Чрез подбора на дестинации проектът EDEN ефективно постига целта да привлича вниманието към ценностите, многообразието и общите характеристики на европейските туристически дестинации. Проектът повишава популярността на прохождащите европейски дестинации, създава платформа за обмен на добри практики на територията на цяла Европа и насърчава работата в мрежа между отличените дестинации.

 

 

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed