България последователно увеличава финансирането на националната туристическа реклама като средствата, отпуснати през 2011 г. са със 121% повече от 2009 г., а през тази ще нараснат още. Това заяви на откриването на „Ваканция и СПА експо“ министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Той се аргументира с факта, че през миналата година от държавния бюджет и по оперативна програма "Регионално развитие“ за целта са отпуснати 22 млн. лв., а през тази ще са 26 млн. лв. млн. лв.
Представата за устойчиво развитие на „бранда България“ вече не е достатъчно да бъде комбинация от красива природа, море и ски. Днес това е устойчива концепция за четири сезона, с голямо разнообразие от алтернативни форми за отдих и пътешествия, и то на атрактивни цени – културен, СПА, балнео и уелнес, селски, приключенски, голф, винарски, гурме и пр., каза Трайков. Всичко това като маркетингова палитра може да се види на 29-то издание на изложението.
По думите на министъра България е една от най-конкурентните зимни дестинации на фона на общия спад в Европав. Тази и другата седмица предстоят четири старта от Световната купа по ски в Банско. Това се случва за първи път тук и безспорно е голямо признание на за България след успеха на Световната купа през 2011 г. отново в същия курорт. С 15-20% повече туристи посреща в момента и Пампорово този сезон, където миналата седмица се състояха стартовете за мъже от Европейската купа по ски алпийски дисциплини. С около 50% са повече скиорите по пистите на курорта. Министърът отбеляза и очакването за добър сезон и през лятото. Увеличават се чартърите до черноморските курорти. Трайков отбеляза, че правителството се съгласи да прилага безвизов режим за притежателите на валидни шенгенски визи, което ще улесни достъпа им до българските курорти. .
Министър Трайков акцентира и върху културното наследство и природното разнообразие - над 40 000 паметника на културата от 7 исторически пласта, десетки манастири, огромно богатство от природни забележителности и минерални извори. Вече присъстваме и в европейски, и в световни класации за голф туризъм като новооткрита дестинация, каза още министър Трайков. Той поздрави хората от бранша, които създават този уникален туристически продукт. Те именно посрещат гостите ни и ги карат да се връщат отново и отново, за да преоткриват изживяването България.
Международното изложение „Ваканция и СПА експо-2012“ отвори врати за първи път в столичния „Интер експо център“. Акцент на борсата тази година е културният туризъм, включен е и нов раздел за детските ваканции. Проявата е тридневна – от 16 до 18 февруари. Експозицията включва 280 щанда от 16 страни, на които участват над 300 изложители. На националния щанд на България, организиран върху 120 кв. м. площ МИЕТ представя 25 изложители - общини и общински туристически предприятия, културни институции, организации и др. На борсата се представят и българските ЕДЕН дестинации (най-добрите туристически дестинации) по едноименния европроект на МИЕТ. Българските участници на експото са 225. Най-активно от чужденците е присъствието на турските и гръцките фирми. Унгарският национален туристически офис се представя за първи път. За първи път в българска борса участва и Министерството на туризма на Палестина.