„Световната туристическа индустрия навлиза в златния си век, когадо възможностите за бизнес и пътувания в чужбина са по-големи от всякога. Туризмът открива нови хоризонти, отваря сърца и портфейли“. Така председателят на УС и вицепрезидент на Marriott International Арне Соренсон коментира резултатите от независимо проучване, проведено от компанията Penn Schoen Berland от името на хотелската компания. Данните бяха представени по време на икономическия форум в Давос тази седмица.
77% от участниците в анкетата смятат, че колкото повече хората опознават други страни и култури, толкова повече ще се разпространяват идеите на мира в световен мащаб. Всеки девети респондент на възраст от 35 до 50 години е отговорил, че туризмът стимулира икономиката.
Проучването показва, че пътешествията са мощно средство за „мека дипломация“ в днешния свят. Разрушаването на преградите между отделните държави създава нови работни места и допринася за развитието им.
Според оценка на UNWTO през последните 10 години броят на пътувания в чужбина е нараснал два пъти в световен мащаб, като според прогнозите през 2012 г. ще достигне 1 млрд души.
Туризмът ще допринесе за създаване на 69 млн нови работни места до 2021 г. - пряка и косвена заетост, като почти 80% от тях ще са в Азия, Латинска Америка, Близкия Изток и Африка.