На 14 ноември 2011 г. ще стартира първият от трите тура за британски журналисти, организирани от МИЕТ за промотиране на България като туристическа дестинация, съобщиха от министерството. Петдневните обиколки са част от рекламната кампания на страната ни за пазар Великобритания, която започна с пресконференция в Лондон на 18 октомври.
Първият маршрут е под надслов „Римски амфитеатри, превъзходни вина и красиви планини” и ще отведе шестима журналисти от влиятелни британски медии на пътешествие до наситени с история и култура райони на страната. Гостите ще се запознаят с възможностите на България за културен, архитектурен и гурме туризъм. Те ще разгледат София, Пловдив, Бачковския манастир и други забележителности. Следва един от най-популярните български планински курорти – Пампорово, който ще им предложи ски емоции и чудесна природа. Обиколката ще приключи с релаксиращо изживяване със СПА и уелнес процедури в с. Брестовица. Там ще бъде организирана и дегустация на най-добрите ни вина, а производители и сомелиери ще представят тънкостите на занаята си.
Вторият тур е също с шестима британски журналисти и ще стартира на 21 ноември. Той е с водеща тема „Раят на голфъра и средновековна атмосфера“. Програмата е с акцент върху бързоразвиващите се нишови туристически продукти на България – голф, СПА и уелнес. Включено е посещение до едни от най-добрите голф игрища у нас – край Правец и Калиакра. Гостите ще имат възможност да играят на тях, да се насладят на прекрасни гледки, да се отдадат на СПА терапия и да научат повече за развитието на уелнес и голф-туризма от специализираните презентации. Предвидено са разглеждане на старата българска столица Велико Търново и архитектурния резерват Арбанаси, демонстрация на шоуто „Звук и светлина”, дегустации на вина и традиционни ястия.
Последният тур ще се проведе през декември и ще поведе 12 британски журналисти на необичайно пътешествие под надслов „Древни манастири и модерни ски и СПА курорти“. Негов акцент са ски инфраструктурата и възможностите за зимен отдих. Инвестициите в него дават възможност на България да удължи сезона, което превръща страната във все по-търсена дестинация от любителите на снежните спортове. Журналистите ще разгледат най-живописни кътчета на Рила и Пирин, ще посетят и Рилския манастир.
В стратегията на МИЕТ за развитие на туризма Великобритания е ключов пазар. Около 300 000 туристи от Острова са посетили страната ни през последната година. Амбицията на министерството е чрез кампанията за този пазар броят британски туристи да стигне 500 000 до 2020 г.