Тези дни най-голямата верига супермаркети у нас празнува своя 11-ти рожден ден. В началото на октомври преди повече от десетилетие отваря врати 1-вия магазин на компанията в България. От стъпването си у нас международната верига започва да формира пазара, като предоставя на българина продукти и услуги, които да започне да очаква и изисква при влизането си в търговски обект.
Приоритет на компанията са пресните отдели, които включват собствено производство хляб, деликатеси, плодове зеленчуци и свежо месо. За 11-тата си годишнина веригата вади от собствените пекарни специално хлебче – Тартаруга с маслини и микс от подправки. То е различно от всичко, което се предлага на пазара не само вкусово, но и визуално, като форма – хлебчето е като коруба на костенурка. Костенурката е символ на просперитет и късмет и това е своеобразно пожелание към клиентите на BILLA. Освен маслини са добавили и българска чубрица, като така е постигнато едно много приятно съчетание между италианската и българската кулинария.
Хлябът е основен продукт в потребителската кошница на българина и за това веригата отделя особено внимание на тази продуктова група. Собственото производство хляб на веригата заема 90% с рецепти, разработени специално за BILLA. По-малък грамаж, здравословни съставки и интерес към специални хлябове са ключови тенденции за последната година. Има ръст и движение в този сегмент – пълнозърнести, ръжени, специални хлябове с добавки като ленено семе или зеленчуци. Друга промяна е в търсенето на по-малък грамаж хляб, който да се консумира в рамките на едно хранене.
'Винаги се водим от това какъв е традиционният вкус на българина. Ако вземем за база обикновения бял хляб - той може да бъде променен с различни типове подправки, маслини, лук, бекон. Подборът на съставките зависи от вкусовите предпочитания на клиентите и от облика на традиционната българска трапеза. Забелязва се, че при индустриалния хляб има фокус към развиване на специален асортимент – зеленчуков хляб, хляб с подправки, пълнозърнести, с фибри, без брашно. Промяната във вкусовете на клиентите зависи и от засилените им пътувания из Европа.', споделя Албена Георгиева, мениджър отдел Сървиз в BILLA България.
Според наблюдения на веригата клиентите вече четат етикетите, а от месец юни с въвеждането на специалната инициатива на BILLA ‘хляб на месеца' се предоставя и повече информация относно съдържанието на продуктите. Клиентите оценяват информираността, намират я за полезна, тъй като за всеки е важно да знае кое е полезно за неговото здраве.