За най-уникален пък бе избран единственият
в страната „Дженсън”
И двата автомобила са собственост на Георги Бонин от Варна. Колекционерът за първи път показа антиките си пред публика. „Дженсън” от 1976 г. кабриолет е изключително рядка кола, ръчна изработка, на която са се возели музиканти, като „Пинк Флойд” и „Лед Цепелин”, както и държавни величия във Великобритания и САЩ. Според феновете на марката именно на нея бащата на Дженсън Бътън кръщава бъдещия шампион от Формула 1. Що се отнася до „Мерцедес”-а, е било въпрос на престиж през 30-те години на минали век да караш такава кола. Говори се, че Хитлер е продал такъв модел на шейха на Иран за пет милиона долара.
Не по-малък интерес сред ценителите предизвикаха и американските легенди в автомобилостроенето – единственият в страната „Додж Чарджър” от 1973 г. и „Форд мустанг” от 1969 г.
Най-старият „Харлей Дейвидсън” у нас, който е и първият модел на култовия мотоциклет с предна дискова спирачка, беше показан за последен път на родно изложение. След броени дни антиката, реставрирана от бургазлията Найден Марков, ще попълни колекцията на Музея на мотора в Лос Анджелис. От над 150 стари мотоциклета, се оказало, че американците нямат точно този модел. Посмъртно, Марков, познат като човека история в областта на ретро колите и моторите, получи наградата за най-добър реставратор.
За най-атрактивен сред ретро автомобилите беше избран „Пакард” от 1951 г. на Иван Стратиев, а признанието на публиката получи председателят на варненския ретро клуб – Николай Колев – Бижуто, с неговия „Мерцедес пагода”.
Наградата за хот рот спечели „Мерцедес” от 1938 г. на Кирил Николаев от Хасково.
Над 100 автомобила и 20 мотоциклета от цялата страна се включиха в четвъртото поред изложение, организирано от автомото клуб „Ретро”-Бургас, със съдействието на община Бургас и Съюза на независимите ретро клубове в България.