Петдесет малко познати туристически обекта, но с голям потенциал, представи днес Министерство на икономиката, енергетиката и туризма. Инициативата за популяризирането на новите малко познати места се финансира от оперативна програма „Регионално развитие".
Сред критериите за избор на обектите са те да са малко известни, да са значими и да са в близост до други обекти, които са разработени и към които вече има интерес, уточни заместник-министърът с ресор туризъм Иво Маринов. Той поясни, че идеята на министерството е следващата година този списък да се попълни и с други малко известни туристически места.
Туризмът в България е като неразорана целина, като нещо скрито, което трябва да се покаже. Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков по време на представянето на 50 малко познати туристически обекта - част от кампанията на МИЕТ "Потърси България", която се осъществява с подкрепата на Оперативна програма "Регионално развитие".
По думите на заместник-министъра с ресор туризм Иво Маринов след популяризирането на тези обекти, те ще се превърнат в туристически атракции, което ще подобри както заетостта по тези места, така и ще повиши доходите на местното население.
„Може би е важно е да спомена и защо един от акцентите на цялата рекламна и маркетингова дейност на българския туризъм е насочена към вътрешния туризъм. На първо място това е, че когато българинът из страната няма езикови бариери. На второ място, че за реализацията на този тип пътуване не се налага дългосрочно планиране. Вътрешният туризъм е едно много важно средство за възпитание на младото поколение”, коментира той.
Сред новите 50 обекта са крепостта Червен край Русе, конакът и кръстатата казарма във Видин, Свети Николското училище в Силистра, крепостта Хоталич в Севлиево, скалните манастири в Провадия, Чудните скали в община Дългопол, каньонът на водопадите край Смолян, кромлех край село Долни Главанак, тракийското светилище Бегликташ край Провадия, Драгоманското блато и много други.
Част от кампанията е и конкурсът за журналисти "Потърси България", в който днес бяха отличени четири журналистически материала в различните категории медии - печатни, радио, интернет и телевизия, за представени от авторите им познати дестинации и туристически продукти в страната. В журито, което оцени журналистическите материали, бяха от министър Трайков, представители на МИЕТ, на бизнеса, както и доц.Соня Алексиева от Нов Български университет и главният редактор на сп.HOREMAG Екатерина Геловска.
Отличаваме не медии, които са хвалили министерството, а които са написали интересни неща, накарали хората да поискат да видят с очите си забележителностите на България, каза министър Трайков, който връчи наградите на победителите. Понякога е добре дори да има хипербола, да се създаде вълнение около някои туристически обекти и райони, виждали сме го навсякъде по света и трябва да го правим и в България, каза още той.