Французите прекарват повече време в хранене, пиене, спане и пазаруване от която и да е друга нация, пише британският в. "Индипендънт", като се позовава на последния доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.
Проучването "Поглед към обществото" разглежда редица показатели като семейни характеристики, нива на заетост, бедност и неравенство, доверие и толерантност, за да оцени социалния напредък всяка от 34-те страни членки.
Най-силният актив на Франция тази година се оказва способността на нейните жители да се радват на повечето удоволствия в живота: храна, сън и пазаруване - оценка, която изглежда отговаря на всички клишета за Франция като страна на бонвивани. Те със сигурност знаят как да разпускат. Прекарвайки в сън средно по 8,5 часа на денонощие, те са най-добре отпочиналите от гражданите на всички 34 страни.
При това допълнителното време, което отделят за сън, не отнема от времето им за хранене и пиене. Французите прекарват малко над два часа на ден около масата, което показва, че макар заведенията за бързо хранене да се умножават в страната, добрата храна и общуването по време на ядене остават все така важни.
В сравнение САЩ и Канада посвещават наполовина по-малко време на ядене и пиене, макар нивото на затлъстяване при тях да е доста по-високо. И на последно място пазаруването се оказва едно от любимите занимания на французите, които отново са на първо място по прекарано време по магазините.
Французите обаче се оказват по-скоро заети със себе си, отколкото с другите. По показателя щедрост те са под средното ниво от 39 процента. Само 31 на сто от анкетираните са направили услуга на някого през последния месец. Показателят за "про-обществено поведение", включва дейности като благотворителност, но също и прости неща като упътване на турист. Тук британците са много пред французите с 57 процента - статистика, която поставя Великобритания на пето място в тази категория, отбелязва британският вестник.