Засега цените на самолетните билети няма да се променят. Условието е цените на горивата да останат на сегашните нива. Ако поскъпването на горивата продърлжи, превозите ще поскъпнат значително, пише вестник "Класа", позовавайки се на експерти от авиационния бранш.
Разходите за гориво са около 35% от общите разходи на компаниите. През последните месеци превозите са оскъпени с около 20% според изпълнителния директор на „България ер“ Янко Георгиев. Превозвачите се въздържат от увеличение на цените за най-конкурентните и натоварени дестинации, посочва Апик Гарабедян, директор на „България ер чартър“. На вътрешния пазар те са без конкуренция и това предполага известно умерено увеличение.
По брой на превозени пътници данните за 2010 г. показват известно възстановяване след кризата от 2009 г. Нараснал е делът на нискотарифните превози. По редовни международни линии от и до летище София са били извозени 2,971 млн. пътници. За сравнение през 2009 г. са били 2,8 млн., т.е. отчетен е ръст от 3,6% за 2010 г. Все още обаче финансовото състояние на компаниите не се подобрява значително, коментира Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиопревозвачи (АБА).