Развитието на СПА туризма в България бе основна тема на част от разговорите на заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов в германската столица днес. Тук се провежда най-голямото туристическо изложение ITB Берлин. Със своите над 600 минерални извора България има сериозен потенциал да се превърне във водеща дестинация за този перспективен вид туризъм. Страната ни е на второ място в Европа по богатство и разнообразие на минералните води, подходящи както за профилактика, така и за лечение на множество заболявания, бе акцентът на срещите.
Зам.-министър Маринов разговаря с ръководството на Генералния съюз на държавните здравни каси в страната. Възможностите за използване на базата в България за профилактика и рехабилитация на германски граждани бяха основната обсъждана тема. В Германия работят над 250 здравни каси, които покриват 13 евро от цената на нощувката и 90% от стойността на процедурата на своите членове при престой и лечение в СПА хотел. За целта обаче той трябва да е сертифициран като балнеоложки център.
От 2005 г. профилактиката в Германия е включена към задължителните услуги, предоставяни от здравната каса на нейните членове. Някои от държавните каси в Германия вече изнасят услуги на европейския пазар, стана ясно от срещата. Най-разпространените пазари са Чехия, Словакия, Италия, Австрия, Израел. Основният мотив за избор на дестинация е близостта до Германия, а в случая с Израел – уникалността на Мъртво море за лечение на определени видове кожни заболявания.
„България може успешно да се намеси на този пазар, предлагайки отлично качество на достъпни цени“, каза зам.- министър Маринов. За целта е необходимо бизнесът – хотелите, предлагащи СПА процедури, или техни асоциации, да сключат договори със здравните каси на съответните провинции.
Възможностите за допълнителна промоция на СПА туризма в страната бяха обсъдени и в разговора на зам.-министър Маринов с Кристин Глайтсман, продуктов мениджър на MediKur Reisen Gmbh. Това е водеща компания в промоцията на този вид услуги. През следващата година компанията ще публикува двугодишен каталог, в който биха могли да се включат по-активно български дестинации и хотели. Засега България присъства в справочника на няколко скромни страници, докато за конкурентни държави са отделени по няколко десетки. За по-сериозно промотиране на страната ни обаче са нужни координираните усилия както на държавата, така и на бизнеса, подчерта Иво Маринов.