Как избираме любимите си туристически дестинации? С какво асоциираме магията на градове като Флоренция, Париж, Амстердам, Прага, Ню Йорк, Дубровник, Берлин, Санкт Петербург, Истанбул, Суджоу, Единбург, Солун? Къде е ключът за разпознаваемост на Испания пред Италия, на Франция пред САЩ, на Китай пред Сингапур, на Гърция пред Турция? Кой превръща дестинацията в мечта, наречена Стоунхендж, катедралата Нотр Дам, Гранд Каньон, пирамидите в Гиза, Великата китайска стена, Мачу Пикчу, храмът Мейджи?
Туристическите дестинации „участват“ в класическите PR кампании и личните житейски истории на пътуващите хора. Туристическите дестинации „играят“ главните роли в захаросаните филмови сериали и ваканциите на звездите, чиито снимки обсебват социалните мрежи. Какво знаят експертите за туристическите дестинации, които превръщат известните места в туристически магнити?
Това са част от темите, които представя монографията „Изграждане на имидж на туристически дестинации“ на Соня Алексиева и Стефания Темелкова, преподаватели в Нов български университет. Книгата е едно от първите подобни издания, посветени на имиджа на дестинацията, ключово понятие в системата на туризма. Нейното значение в науката за туризма, в индустрията на гостоприемството и в света на пътуващите хора, фокусира не само познания за икономиката и творческото вдъхновение. Силната маркова идентичност на дестинацията е в основата на качеството на туристическия продукт, на уникалните преживявания и лоялността към бранда.
Книгата и приложението ѝ допълват разглежданите актуални теми с много реализирани кампании, примери и илюстрации от световната и българската практика на туризма. За първи път у нас се проследяват и анализират над 20 години назад във времето проекти и кампании, свързани с имиджа на България като туристическа дестинация. Използваните многобройни литературни и интернет източници надграждат авторските проучвания с огромния информационен масив, който създава света на туристическата индустрия.
Всъщност „Изграждане на имидж на туристически дестинации“ не е само интересна книга, а добросъвестно проучване, което разказва за умението да създаваме и своята запазена „марка“ в индустрията на преживяванията. Изданието на Нов български университет е полезно за студентите по туризъм, за експертите и мениджърите в туризма, както и за всички, които виждат променящата се визия на България като туристическа дестинация.