Американската кафе верига Старбъкс (Starbucks) и китайският гигант в електронната търговия Алибаба (Alibaba) обявиха днес създаването на съвместна компания за доставка на кафе, включвайки се в нарастващата конкуренция в сектора на доставките в Китай, предаде Асошиейтед прес.
Старбъкс и Алибаба уточниха, че компанията им започне работа следващия месец в Пекин и Шанхай, а до края на годината ще обхване 30 града.
Старбъкс навлиза в набиращия скорост сектор на доставките в Китай, който предлага продукти, вариращи от дрехи и бакалски стоки до ястия.
Съвместната компания с Алибаба е подобна на Лъкин кофи (Luckin Coffee) - открита тази година фирма, която отправя предизвикателство към Старбъкс, като доставя кафе, поръчано през мобилно приложение.
Старбъкс, който откри първото си кафене в континентален Китай през 1999 година, има 3400 заведения в 140 градове в Китай, но се сблъсква с нарастваща конкуренция. Компанията посочва в най-новите си тримесечни резултати, че продажбите й в Китай са спаднали с 2 процента.
Алибаба е най-голямата в света платформа за електронна търговия по стойност на продадени стоки. По-голямата част от тези продажби са от типа "бизнес - до - бизнес", но компанията все повече развива услугите, насочени към потребителите.
Компаниите посочват, че партньорството им ще даде достъп на Старбъкс до потребителските платформи на Алибаба, включително услугата за доставка на храна Еле.ми (Ele.me) и онлайн супермаркета Хема (Hema).