Много хотелски вериги, базирани в Западна Европа и САЩ не са готови да разторгнат договорите си за франчайзинг и управление в Русия, но търсят начини да ограничат сътрудничеството си, съобщи CoStars.
Френската Accor ще спре всички планирани откривания на хотели и бъдещи разработки в Русия, съобщи представител на компанията, уточнявайки, че Accor ще „продължи да работи в Русия с известен капацитет, но ще преосмисли сътрудничеството си в страната. „Никога не сме напускали страна в смут и в момента нямаме планове да го правим“, посочват от хотелската компания. Accor разполага с 53 хотела и 9065 стаи в Русия под брандовете Adagio, Ibis, Ibis Budget, Ibis Styles, Mercure, Mövenpick, Novotel, Pullman, Rixos, SO и Swissötel.
Няма да се изтеглят от Русия и хотелите на IHG. Според представителите на компанията техните хотели често са безопасни места за убежище във времена на бедствия както за световните медии, така и за първа помощ. Компанията разполага с 28 хотела в Русия, които продължават да работят при дългосрочни споразумения за управление или франчайзинг.
Hyatt Hotels Corp. заяви, че спира всички планирани инвестиции в Русия. Hilton пък обяви, че ще закрие офиса си в Москва и ще спре изграждането на нови хотели в Русия, но ще продължи да плаща на служителите си в руските хотели. Компанията обяви, че ще дари 1 милион нощувки в стаи на украински бежанци, заедно с 50 000 долара за World Central Kitchen и Project Hope като част от хуманитарни усилия.
Marriott International също затваря офиса си в Москва и няма да открива нови хотели в Русия. Компанията посочва, че хотелите й в Русия са собственост на трети страни, поради което ще прецени възможността тези хотели да останат отворени. Marriott също така обяви, че ще продължи да подкрепя хуманитарните усилия в Украйна и ще задели 1 милион долара за помощ на служителите на Marriott, които са били засегнати от войната.
Над 70% от хотелите в Русия обаче не са част от международни хотелски вериги. За тях проблемите са свързани предимно с висока инфлация, нарастващи лихвени проценти, усложняващи финансирането на проекти, недостиг на персонал, както и спиране на дейността на онлайн туристически агенции в Русия.