03 Дек. 2024

Вие сте тук

"За" или "против" екстрите в хотела - част втора

17.02.2022

Хотелските екстри може и да са си взели пауза през последните две години, но новината за тяхната смърт е твърде преувеличена. Според  доклада  Hotel Tech Report от януари 2022 г. тази година те ще дават на хотелите конкурентно предимство. А то е особено важно в момент, когато заетостта не е на мечтаното ниво, а цените все още не са достигнали нивата от преди кризата. Според доклада те позволяват на един хотел да е уникален, да получава 5-звездни отзиви от гостите и да му създадат шумна реклама в социалните медии.

 

Въпреки кризата и днес много хотелски вериги продължават да предлагат неочаквани екстри – като бранда Westin, който  в разгара на пандемията започна да предоставя екипировка за фитнес за хората, които не искат да прекъсват тренировките си по време на бизнес или ваканционно пътуване.

 

Според авторите на доклада има определени екстри, които и в днешно време са актуални и ще трупат точки в полза на хотелите, които ги предлагат. И това са предимно неща, които са полезни, а не такива, които изглеждат на гостите като луксозна, но може би не твърде необходима добавка.

 

Има и такива, които отдавна са се превърнали в задължителни и безплатни. Или поне такива са очакванията на гостите. Например като шестте първи екстри в списъка по-долу.

 

  1. Тоалетни принадлежности (сапун, шампоан и пр.)
  2. Персонални принадлежности (гребен, крем за бръснене, шапка за баня)
  3. Сешоар в банята.
  4. Тоалетна хартия.
  5. Кана за гореща вода, пакетчета чай, кафе, захар и сметана.
  6. Хавлия и чехли.

 

 

Следващото, по-високо ниво изисква предоставяне на:

 

  1. Закуска, включена в цената на нощувката.
  2. Възможност за избор на възглавница.
  3. Безплатен интернет.
  4. Безплатен паркинг.
  5. Кафе машина с капсули или поне пакетчета качествено нес кафе.
  6. Фитнес зала.

 

 

Ако вече разполагате с всичко това и искате да се откроите от конкуренцията с уникални предложения и персонализирано обслужване, замислете се дали да не добавите

 

  1. Мобилно чекиране – то ще ускори процеса на настаняване, ще опрости работата на рецепция и ще спести чакането на гостите.
  2. Резервация за популярни ресторанти в региона, в които на гостите ви да предложат малка отстъпка или десерт като комплимент. Същото се отнася и за търговски обекти, с които можете да уговорите взаимно изгодно сътрудничество; туроператори, които дават на гостите ви специална отстъпка; трансфери с изгодни тарифи; дегустации, демонстрации и пр.
  3. Дигитализирани комуникации между госта и персонала на хотела – мобилни приложения, които предоставят информация за всички промоции и събития в хотела и в близост до него, възможност да се резервира час за СПА или ресторанта, да се контактува с рецепция и пр.
  4. Персонализирани глезотии. Ако имате „досие“ а гостите си, съдържащо информация за техните предпочитания, можете да им предложите допълнителни услуги или комплимент, които са свързани именно с техните интереси и хобита. Например голф симулатор, който при лошо време ще разнообрази престоя на любителите на голф. Допълнително към велосипедите, които давате под наем, можете да добавите карта на велосипедните маршрути в региона, ако има такива, разбира се. Информация за конна езда, за предстоящи винени дегустации, за интересни места за децата, предстоящи фотографски и арт уъркшопове също могат да предизвикат интереса на гостите, в зависимост от техния профил.
  5. Хотелите от по-висока категория могат да предложат специална коктейлна станция на гостите си.Предложете напитка или фирмена рецепта за коктейл от вашия барман, която ще внесе особен колорит в престоя на гостите.
  6. Ако традиционното шоколадче при нощното зареждане ви се струва изтъркана идея, можете да потърсите вдъхновение някъде другаде – например, в местната история, традиции или фолклор. Като допълнение към сладкото изкушение можете да добавите картичка или писмо, както са направилив Омни хотелс.
  7. Пречиствател на въздуха. Днес повече от всякога хората са загрижени за чистотата и безопасността на въздуха, който дишат. Ако в миналото се залагаше на приятни аромати, днес по-важна е чистотата на въздуха и липсата не само на вируси и бактерии, но и алергени.
  8. Зарядно за телефон и преходник. Случвало ли ви се е след дълъг път да откриете, разопаковайки багажа си, че сте забравили зарядното за телефона? Или че си го носите, но не можете да го включите в контакта? Хубаво е да разполагате с няколко зарядни и преходници на рецепция, които да можете да предоставите безплатно на своите гости.

 

Списъкът може да бъде продължен от вас, като не е задължително екстрите да изискват много инвестиции на средства. Понякога креативността и въображението се оказват напълно достатъчни.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed